5

Callout Extensions Google AdWords – czym są i jak wykorzystać je w Twoich kampaniach AdWords?

We wrześniu Google AdWords udostępniło nowy rodzaj rozszerzeń dla reklamodawców AdWords. Callout Extensions (po polsku Rozszerzenia Objaśnień). Dlaczego warto ich używać? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w tekście poniżej.

Wszystkie rozszerzenia mają wpływ na Ranking Reklam, a co za tym idzie rezultaty naszych kampanii. Do tego w Callout Extensions możemy wyeksponować mocne strony naszych produktów, a także sklepu np. gwarancja, możliwość zwrotu towaru. Wyświetlanie ich nie podnosi kosztów wyświetlania reklam, a wręcz może mieć pozytywny wpływ na CPC.

Chcesz poprawić wyniki swoich kampanii AdWords? Pobierz nasz przewodnik o optymalizacji – wg wielu osób najlepszy w Polsce– do przeczytania na tablecie czy czytniku ebooków.
Rozszerzenia Objaśnień

Rozszerzenia Objaśnień

Rozszerzenia Objaśnień są bardzo podobne wyglądem do Rozszerzeń linków do podstron, ale bez linków. Dzięki nim mamy do dyspozycji dodatkowy wiersz reklamy, w którym możemy zamieścić najważniejsze informacje o atrybutach wyróżniających naszą firmę. Te dwa typy rozszerzeń mogą być stosowane jednocześnie. Objaśnienia nie są klikalne, mają one jedynie za zadanie dostarczyć więcej informacji o promowanej ofercie i zachęcić użytkownika do zwrócenia uwagi na główny komunikat w tekście reklamowym.

Pozycjonerzy na pewno zauważyli, że dzięki nowym rozszerzeniom wyniki organiczne, są jeszcze słabiej widoczne dla przeciętnego „Kowalskiego”. I to ponownie zwiększa przewagę AdWords w opanowaniu pierwszych pozycji w wyszukiwarce.

Rozszerzenia objaśnień mogą być używane jedynie w sieci wyszukiwania. Możemy ich używać na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam. Oczywiście możemy używać specjalnych rozszerzeń dla urządzeń mobilnych. Ważne jest również to, że do ich wyświetlania możemy zastosować harmonogram.

Jak dodać rozszerzenia do konta?

 Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia objaśnień

Wystarczy na karcie Rozszerzenia reklam wybrać opcje Rozszerzenia objaśnień. Minimalnie powinny być 2 rozszerzenia dodane do wyświetlania. Za każdym razem możemy dodać nowe rozszerzenie lub wybrać z istniejących na koncie.

Kiedy rozszerzenia objaśnień zostaną wyświetlone?

Żeby reklama mogła być wyświetlana z objaśnieniem, musisz utworzyć co najmniej dwa objaśnienia na każde konto, kampanię lub grupę reklam. Najlepiej jednak wykorzystać limit objaśnień do maksimum, tj. utworzyć po cztery objaśnienia na każdym poziomie, by w reklamie mogło pojawiać się ich możliwie najwięcej. Kolejność objaśnień, ich długość oraz skuteczność mają wpływ na to, ile z nich się pojawia.

Ważna jest także pozycja reklamy. Rozszerzenia wyświetlane są tylko przy pierwszych trzech pozycjach w wyszukiwarce.

 Ile kosztują rozszerzenia objaśnień?

 Rozszerzenia nie są dodatkowo płatne. Nadal płacimy jedynie za kliknięcie reklamy. Ich dodatkowy atutem jest fakt, że mają wpływ na ranking reklamy, a co za tym idzie na obniżenie kosztów CPC. Na kontach, na których wprowadziliśmy rozszerzenia objaśnień zauważono poprawę średniej pozycji wyświetlania reklam, a także spadek średniego CPC.

Spadek średniego CPC

Spadek średniego CPC

 

Jakie informacje zawrzeć w tym rozszerzeniu?

 Tekst powinien być krótki i konkretny. Musi spełniać wszelkie wymagania Google dotyczące tekstów reklamowych. Gwarancje, darmowa dostawa, możliwość zwrotu towaru – to właśnie te informacje powinny znaleźć się w objaśnieniach. Do dyspozycji mamy 25 znaków na każde objaśnienie. Tekst objaśnienia nie może być powielony w tekście reklamy. W objaśnieniach nie możemy stosować Kewyword Insertions Tools. Niestety nie dopasują się one do zapytań użytkownika.

 Na karcie Rozszerzeń możemy sprawdzić skuteczność nowych objaśnień. Zobaczymy ich wpływ na CTR i pozycje reklamy. Porównując te dane możemy ocenić skuteczność naszych działań i dokonać ewentualnych zmian.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: https://support.google.com/adwords/answer/6079510

 

Chcesz wiedzieć więcej o AdWords?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu i optymalizacji kampanii AdWords, polecamy nasz wpis na ten temat. Dowiesz się z niego nie tylko jak skonfigurować poprawnie konto AdWords, ale także jak skutecznie prowadzić kampanie, aby maksymalizować zyski z PPC.

Shares 0
Kinga Gołębiewska
 

Dla mnie kampanie Adwords to nie tylko praca - to pasja, dająca mi możliwość kreowania wizerunku firmy w internecie. Jako SEM Manager w Critical, wykorzystuję swoją wiedzę, aby osiągać jak najwyższe współczynniki konwersji dla naszych klientów. Moje umiejętności są potwierdzone przez certyfikaty Google Adwords. Prowadzę również szkolenia, na których pomagam uczestnikom zrozumieć zasady działania marketingu w internecie.

Click Here to Leave a Comment Below 5 comments
Filip - 29/10/2014

Można tam wstawić numer telefonu. W mojej branży, ludzie nawet nie wchodzą na stronę. Można zaoszczędzić na kliknięciach.

Reply
cbe - 30/10/2014

Bardzo ciekawy pomysł z tymi objaśnieniami, na pewno mi się przyda

Reply
Daniel - 31/10/2014

Ktoś może się pochwalić już jakimiś zauważalnymi zmianami w CTR reklam z tymi dodatkowymi objaśnieniami?

Reply
Szymon - 03/11/2014

Z tym nr tel to w wielu branżach rzeczywiście może być skuteczny ruch. Na początku podchodziłem sceptycznie do tych rozszerzeń, ale z czasem stwierdzam, że to bardzo fajne narzędzie. Po pierwsze USP można wcisnąć poniżej w formie równoważników, a sama treść reklamy może być bardziej zorientowana na użytkownika. Koniec końców to po prostu dodatkowa przestrzeń za free.

Reply
Kinga Gołębiewska - 04/11/2014

Filip do dodania numeru telefonu do reklam AdWords służy inne, specjalnie pod to przygotowane rozszerzenie i raczej z niego w takim wypadku radziłabym skorzystać.

Daniel na naszych kontach zauważyłam wpływ rozszerzeń na CTR reklam. Szczególnie cieszy poprawa pozycji reklam po dodaniu rozszerzeń objaśnień do konta.

Reply

Leave a Reply:

0 Shares