1

Jak utrzymać porządek w segmentach zaawansowanych w Google Analytics

Często jest tak, że aby powiedzieć coś więcej o ruchu danej strony, musimy dodać segment zaawansowany. Popularnym problemem jest przykładowo sprawdzenie jaka część ruchu trafia na daną sekcję, kategorię lub typ artykułu. Zwykle jest tak, że jesteśmy w stanie zdefiniować takie sekcje na bazie adresów url – przykładowo, wszystkie nasze produkty z kategorii Foo, znajdują się pod adresem /foo/nazwa_produktu.

W związku z tym raźnie ruszamy do definiowania zaawansowanego segmentu, lecz w tym momencie naszym oczom ukazuje się lista 40 innych segmentów, które zdefiniowaliśmy wcześniej.

Google Analytics - Segmenty zaawansowane

Tak zwykle wygląda panel segmentów zaawansowanych

A może któryś z nich pasuje do tego, co właśnie chcemy zrobić? Może odpowiada na zadawane przez nas pytanie? Nie budując już dalej sztucznego napięcia, chcieliśmy Wam zwrócić uwagę na jedną opcję, która standardowo jest ukryta w interfejsie, ale to właśnie ona pozwoli nam utrzymać porządek w segmentach zaawansowanych.

Google Analytics - tworzenie zaawansowanego segmentu

Google Analytics – tworzenie zaawansowanego segmentu – ukryte opcje

Pokazana na powyższym screenie opcja pozwoli nam przypisać segment zaawansowany do konkretnego profilu w Google Analytics. Dzięki temu unikniemy zaśmiecania listy segmentów zaawansowanych i będziemy mieli na niej tylko te segmenty, które naprawdę są globalne i sprawdzają się w przypadku każdej witryny.

A Wy znacie jakieś opcje GA, o których przypominacie sobie, gdy jest już za późno?

Shares 0
Łukasz Rysiak
 

Technologia, wydajność, internet - to moje życiowe pasje, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Codziennie doradzam klientom, jak rozwiązać ich problemy, i jakimi sposobami osiągnąć zamierzony cel.

Click Here to Leave a Comment Below 1 comments
m4rcela - 29/01/2013

Jak dla mnie, to waznym apektem jest logiczne nazewnictwo, żeby potem nie zachodzic w głowę co czym jest :-)

Reply

Leave a Reply:

0 Shares