Remarketing RLSA na bazie segmentów z Google Analytics

Google wprowadziło kilka dni temu niezwykle pożądaną zmianę, dzięki której od teraz można tworzyć listy remarketingowe RLSA na podstawie segmentów Google Analytics.

Dla przypomnienia, RLSA oznacza "Remarketing Lists for Search Ads". Są to listy remarketingowe, z których możemy korzystać w kampaniach reklamowych prowadzonych w wyszukiwarce (w odróżnieniu od kampanii w sieci displayowej).

Do tej pory listy RLSA mogły być tworzone jedynie przy użyciu tagów AdWords, natomiast listy tworzone z użyciem Google Analytics działały tylko w sieci GDN.

Była to niewątliwa niedogodność, bo po pierwsze zmuszała do zarządzania listami w dwóch miejscach, a po drugie, Google Analytics daje znacznie większe możliwości, jeśli chodzi o tworzenie zaawansowanych list, które precyzyjnie wyłuskują użytkowników o określonych zachowaniach.

Na czym w ogóle polega atrakcyjność kampanii RLSA? Najlepiej pokazać to na przykładzie. Wyobraź sobie, że prowadzisz internetowe biuro podróży.

Reklama na hasło "last minute" jest zdecydowanie zbyt droga, aby kierować ją do całej populacji potencjalnych klientów.

Jeśli jednak jakiś użytkownik był już dwa razy w Twoim serwisie, a potem szuka w Google hasła "last minute", to jest duża szansa, że zostanie klientem, jeśli ściągniemy go po raz trzeci.

Listy RLSA pozwalają w wyszukiwarce odróżnić tych użytkowników, którzy już u nas byli i coś zrobili od użytkowników, którzy nigdy nie odwiedzili naszego serwisu.

Nowe rozwiązanie ma jednak pewne ograniczenia, których celem jest ochrona prywatności użytkowników. Segmenty, będące bazą do list RLSA, nie mogą korzystać z następujących wymiarów:

  • Informacje demograficzne: wiek, płeć, zainteresowania
  • język i lokalizacja
  • system operacyjny, przeglądarka, rozdzielczość, rodzaj urządzenia

Dodatkowo, maksymalny okres ważności dla list wykorzystywanych do remarketingu w sieci wyszukiwania to 180 dni, czyli znacznie krócej niż dla list do remarketingu w sieci displayowej.

Trzeba też pamiętać, że na liście musi być co najmniej 1000 cookies, zanim będzie można jej użyć, ale taki sam wymóg dotyczy list tworzonych przy użyciu tagów AdWords. 

Pomimo tych ograniczeń, nowy mechanizm otwiera fantastyczne możliwości, które wcześniej był trudne w konfiguracji lub wręcz niemożliwe w realizacji. Dwa przykłady takich segmentów to:

  • segmenty bazujące na zachowaniach zakupowych - jeśli mamy wdrożony ulepszony ecommerce, to jesteśmy w stanie niezwykle precyzyjnie wyłuskać użytkowników na różnych etapach ścieżki zakupowej
  • segmenty bazujące na zdarzeniach zarejestrowanych na stronie

Uruchomienie nowych list praktycznie nie różni się od dotychczasowego mechanizmu tworzenia list remarketingowych w Google Analytics. Opis krok po kroku dostępny jest w oficjalnej pomocy Google.

Chcesz uruchomić zaawansowany remarketing
w swoich kampaniach?

Z największą przyjemnością rozbudujemy Twoją kampanię o zestaw zaawansowanych, skutecznych list remarketingowych, które zwiększą zarówno sprzedaż, jak i lojalność klientów. Masz problem z klientami porzucającymi produkty w koszyku? Chcesz wzmocnić promocję konkretnej części oferty? Planujesz upselling lub cross-selling do najbardziej wartościowego segmentu klientów? Wspólnie wypracujemy najbardziej skuteczne rozwiązania!

Udostępnień 0
Marcin Lejman
 

Jestem współwłaścicielem Critical.pl. Prowadzę przede wszystkim projekty związane z analityką internetową, optymalizacją konwersji i budową strategii online, a nadzoruję działania SEO i PPC prowadzone przez naszą firmę. Jeśli czujesz, że Twój biznes ma niewykorzystany potencjał i chcesz go rozwinąć, skontaktuj się ze mną - chętnie porozmawiam o możliwościach.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply:

0 Udostępnień