Statystyka na skróty

Nie, dzisiaj nie będziemy mówić o tym, jak zaliczyć egzamin ze statystyki bez żmudnego studiowania teorii i licznych ćwiczeń :-).

Dzisiaj za to pokażę nową funkcję, wprowadzoną niedawno w Google Analytics, dzięki której praca z tą aplikacją staje się jeszcze szybsza i przyjemniejsza.

Każdy szanujący się specjalista od analityki wie, że jednowymiarowe dane to zaledwie punkt wyjścia, zaś prawdziwie ciekawe wnioski można odkryć dopiero wtedy, gdy z pomocą narzędzi w GA połączymy ze sobą kilka wymiarów i wybierzemy taki sposób prezentacji danych, który najlepiej uwypukla znaczące trendy.

Problem polega na tym, że do niedawna trzeba było za każdym razem wykonywać od nowa te same czynności. Dodać drugi wymiar, przełączyć się z ze zwykłej tabeli np. na tabelę przestawną itd.

Przykładowo, w związku z problemem z (not provided), a także z wielu innych powodów, podczas analizy słów kluczowych prawie zawsze:

  • dodaję drugi wymiar, jakim jest strona docelowa;
  • przestawiam widok na porównanie wskaźnika odrzuceń dla średniej dla całej strony;
  • wyświetlam 500 wierszy.

Ładnych parę kliknięć za każdym razem.

Ale to się zmieniło. Czas pójść na skróty.

Teraz, gdy skonfiguruję raport w sposób, który mi odpowiada, wystarczy, że kliknę w nowy odnośnik „Skrót”, który pojawił się w interfejsie GA.

Nowa funkcja skrótów pojawiła się w Google Analytics

Potem jeszcze tylko wpisuję nazwę, która jasno informuje o danych, jakie się kryją pod tym skrótem, i to wszystko.

Teraz, gdy jestem w wybranym profilu w GA i chcę szybko przejść do jednego z takich niestandardowo skonfigurowanych raportów, wystarczy, że z menu „Skróty” w zakładce „Strona główna” wybiorę potrzebny mi skrót.

Sposób wywołania skrótu w GA

Choć to drobna funkcja, to zapewnia znaczącą oszczędność czasu, zwłaszcza podczas pracy z wieloma profilami.

Skróty są na razie w fazie beta i mają pewne ograniczenia.

Po pierwsze, przycisk „Skrót” nie pojawia się w niektórych raportach, choćby w raportach ścieżek wielokanałowych. Być może jednak to się niedługo zmieni.

Dla mnie pewną uciążliwością jest też fakt, że nawet gdy pracują w obrębie jednego konta, to skróty muszę tworzyć oddzielnie dla każdego profilu. W przypadkach takich, jak opisany powyżej (analiza słów kluczowych), chciałbym móc utworzyć jeden skrót, który wywołuje odpowiedni raport w zależności od aktywnego w danym momencie profilu.

Nawet jednak biorąc pod uwagę powyższe ograniczenia, warto wiedzieć o istnieniu tej nowej funkcji, ponieważ jest ona bardzo przydatna.

[message type=”info”]Pamiętaj – analityka internetowa to temat, którym żyjemy i oddychamy w Criticalu. Jeśli uważasz, że z danych, które są gromadzone w Twojej firmie, można wyciągnąć więcej i lepszych wniosków, zapoznaj się koniecznie z naszą ofertą usług wokół analityki internetowej i skontaktuj się z nami.[/message]
Marcin Lejman
 

Jestem współwłaścicielem Critical.pl. Prowadzę przede wszystkim projekty związane z analityką internetową, optymalizacją konwersji i budową strategii online, a nadzoruję działania SEO i PPC prowadzone przez naszą firmę. Jeśli czujesz, że Twój biznes ma niewykorzystany potencjał i chcesz go rozwinąć, skontaktuj się ze mną - chętnie porozmawiam o możliwościach.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply:

+1
Tweetnij
Udostępnij8
Udostępnij
Przypnij
8 Udostępnień