Tag Archive

Tag Archives for " Google Analytics "

Jak tagować mailingi, aby skutecznie optymalizować przychody z kampanii newsletterowych

Email marketing to jedno z większych źródeł przychodów dla wielu sklepów internetowych. Pomimo tego większość sklepów nie prowadzi analizy skuteczności mailingów wykraczającej poza zwykłe mierzenie współczynnika otwarć i przekliknięć z emaili. Zaawansowane tagowanie wiadomości email pozwala uzyskać znacznie większą wiedzę o tym, co działa a co nie działa w naszych kreacjach, przeanalizować różne typy mailingów (zarówno […]

Shares 0
Czytaj dalej
19

Optymalizacja kampanii AdWords krok po kroku

Kilka tygodni temu mieliśmy okazję audytować kampanię AdWords sklepu internetowego z odzieżą. Duży sklep, duży budżet, duża agencja zarządzająca kampanią. Choć słowo kampania – jak się okazało – było w tym wypadku nadużyciem. Być może znacie to uczucie, gdy patrząc na przykład jakiejś niekompetencji, pytacie sami siebie „to nie może być prawda?”. Nam towarzyszyło dokładnie […]

Shares 0
Czytaj dalej
1

Google Tag Manager w sklepie internetowym

W naszym cyklu poświęconym usłudze Google Tag Manager (GTM) przedstawiliśmy już wprowadzenie do tej usługi. W kolejnej części pokażemy, co trzeba zrobić, aby uruchomić Google Analytics w sklepie internetowym, wykorzystując do pomocy GTM. Zaczniemy od podstaw, czyli przygotowania mechanizmu, dzięki któremu będą zliczane transakcje. Potem jednak przygotujemy kilka dodatkowych funkcji, które pozwolą nam lepiej rejestrować zachowania […]

Shares 0
Czytaj dalej
2

Próbkowanie danych w Google Analytics – coraz większy problem?

Google nigdy nie robiło tajemnicy z faktu, że statystyki raportowane w darmowej wersji Google Analytics są próbkowane, jeśli przekroczymy pewien pułap ilości danych. Mam jednak subiektywne wrażenie, że w ostatnim czasie próbkowanie ma dużo gorszy wpływ na wiarygodność statystyk. Przyznaję jednak z góry, że nie prowadziłem wielomiesięcznej analizy porównawczej – może to tylko skala naszych […]

Shares 0
Czytaj dalej
4

Jak skutecznie podglądać konkurencję, czyli recenzja SpyWords.pl

SpyWords to narzędzie przeznaczone do analizy słów kluczowych konkurencji, jej działań w wyszukiwarce Google oraz w Google AdWords. Narzędzie wywodzi się z Rosji, gdzie od dłuższego czasu zapewnia kompleksowe wsparcie przy planowaniu większości działań w wyszukiwarce. W Polsce narzędzie w wersji testowej pojawiło się w okolicach listopada 2013 roku. W momencie rozbudowania bazy słów kluczowych […]

Shares 0
Czytaj dalej
10

Google Tag Manager – od zera do bohatera

Jeśli nie masz pojęcia, czym jest Google Tag Manager, to dzięki temu artykułowi zyskujesz szansę nadrobić ten niewybaczalny błąd :-). Jeśli wiesz, ale boisz się GTM – po lekturze przestaniesz się bać. Jeśli od dawna chciałeś wykorzystać GTM w praktyce – ten artykuł pokaże Ci krok po kroku, jak to zrobić. Czym jest Google Tag […]

Shares 0
Czytaj dalej
2

Google Tag Manager – wszyscy o nim mówią, ale kto naprawdę wdraża?

W ramach przygotowania do cyklu artykułów poświęconych usłudze Google Tag Manager, postanowiliśmy zrobić małe badanie, aby sprawdzić, kto w Polsce z niej korzysta. W tym celu z serwisu SEMRush.com wydobyliśmy listę 10 tys. serwisów pozyskujących największy ruch organiczny z Google. Jest to spora, naszym zdaniem całkiem reprezentatywna próbka, w której mieści się mnóstwo bardzo znanych […]

Shares 0
Czytaj dalej
2

Podsumowanie roku 2013 w AdWords – czyli 5 najważniejszych zmian…

…w Google Adwords, których nie możesz pominąć przy planowaniu kampanii w 2014 Rok 2013 był bardzo bogaty w zmiany, i to bardzo poważne, w możliwościach AdWords. Dzisiaj przytaczamy pięć, według nas najważniejszych aktualizacj, o których nie możemy zapomnieć przy planowaniu nowych działań w marketingu internetowym. Wreszcie Google dało nam możliwości o których nam się nawet […]

Shares 0
Czytaj dalej
8

Zaawansowane szkolenie SEO w Katowicach – relacja

Dzisiaj po południu zakończyła się kolejna edycja szkoleń z zakresu SEO i SEM, organizowanych przez +Artura Strzeleckiego i +Tomasza Wieliczko. Mieliśmy okazję z +Łukaszem Rysiakiem uczestniczyć w dwóch dniach szkolenia z zaawansowanych technik pozycjonowania, a poniżej dzielimy się garścią przemyśleń. Prowadzącym przez cały pierwszy dzień był Artur, który ma spore doświadczenie jako wykładowca uniwersytecki. Widać […]

Shares 0
Czytaj dalej
1

Jak utrzymać porządek w segmentach zaawansowanych w Google Analytics

Często jest tak, że aby powiedzieć coś więcej o ruchu danej strony, musimy dodać segment zaawansowany. Popularnym problemem jest przykładowo sprawdzenie jaka część ruchu trafia na daną sekcję, kategorię lub typ artykułu. Zwykle jest tak, że jesteśmy w stanie zdefiniować takie sekcje na bazie adresów url – przykładowo, wszystkie nasze produkty z kategorii Foo, znajdują […]

Shares 0
Czytaj dalej