1

15 SEMCamp już za nami

Tematyka AdWords jest bardzo rozległa i ciągle pojawiają się nowe zagadnienia. Ciekawych tematów nie zabrakło także na 15 edycji SEM Campu – najpopularniejszej konferencji o marketingu internetowym w Warszawie. Jubileuszowy SEM Camp odbył się 24 kwietnia 2014 roku. Zachęcamy do zapoznania się z naszą relacją z tego wydarzenia.

Prezentacja otwierająca konferencję była poświęcona promocji aplikacji mobilnych w AdWords.

Mariusz Gąsiewski przekazał użytkownikom wiedzę niezbędną  do uruchomienia i optymalizacji kampanii dla aplikacji mobilnych. Pokazał, że bardzo ważny jest dobry wybór rodzaju reklam – nie powinna to być zwykła reklama tekstowa, ale reklama aplikacji. Pozwoli nam to na uzyskanie większej liczby informacji i umożliwi ograniczenie wyświetlenia reklamy tylko do urządzeń, które mogą ją pobrać.

Na współczynnik konwersji w takich kampaniach bardzo duży wpływ ma średnia z ocen w sklepach z aplikacjami. Mariusz pokazał, że konwersja dla aplikacji ze średnią oceną 2, w porównaniu do tych, które mają średnią ocenę 4, jest o 42% niższa.

Ważne, aby zwrócić uwagę na sposób liczenia konwersji w zależności od systemu operacyjnego urządzenia. W urządzeniach z systemem iOS konwersja jest liczona dopiero wtedy, gdy aplikacja zostanie otwarta. W przypadku Androida wystarczy pobranie aplikacji.

Przemek Modrzewski przybliżył tematykę remarketingu w wyszukiwarce (RLSA). Remarketing to narzędzie, które pozwala nam na odzyskanie już ?utraconych? kosztów, sprowadzając ponownie na stronę tych użytkowników, którzy bez remarketingu mogliby wydać pieniądze u konkurencji.

Remarketing bazuje na budowaniu bazy ciasteczek, pozwalających segmentować użytkowników i dobierać przekaz reklamowy precyzyjnie dopasowany do ich zachowania. Dlatego powinniśmy myśleć o remarketingu jako o inwestycji w bank ciastek.

Kto najbardziej skorzysta z RLSA? Najlepszymi kandydatami do rozpoczęcia działań  są kampanie w konkurencyjnych kategoriach słów kluczowych, które mają pozycję poniżej 3, albo decyzja zakupowa trwa dosyć długo.

Gdy chcemy podjąć racjonalną decyzję o uruchomieniu kampanii RSLA, przeanalizujmy dostępne w GA raporty, które pokazują, ile czasu potrzebują użytkownicy, zanim dojdą do konwersji, a także, jaka jest różnica wartości między użytkownikami nowymi a powracającymi.

Wyświetlanie reklam osobom, które były u nas na stronie, jest dużo bardziej efektywne, niż w przypadku nowych klientów. Dzięki RLSA możemy grupować i dopasować przekaz reklamowy do grupy docelowej, np. informując o ofercie przedłużenia abonamentu czy nowej promocji.

W przypadku RSLA bardzo istotna jest średnia pozycja reklam. W zasadzie powinna oscylować w okolicy 1, ponieważ jeżeli jest niższa, efektywność RSLA drastycznie spada.

Przemek Modrzewski SEMCamp

Przemek Modrzewski

Paweł Matkowski z Google Analytics PE przyznał, że Google popełniło błąd i spóźniło się  z wprowadzeniem Universal Analyticsa. Udało im się go wprowadzić 2 kwietnia 2014, pomimo, że temat był obecny na konferencjach już od 2 lat.

Nadal manualnie trzeba zaktualizować kod, aby móc korzystać z remarketingu i danych demograficznych, ale plusem jest to, że Universal Analytics będzie szybciej wyświetlał dane.

Migracja rozpoczęła się w listopadzie i jest ona dwustopniowa. Wszystkie konta Analyticsowe zostaną przeniesione na nowy skrypt UA i to będzie automatycznie wprowadzone dla wszystkich. Drugi etap leży po stronie użytkownika, musi on zaktualizować swój skrypt na stronie. Użytkownik będzie miał na to około 2 lata.

Paweł zaprezentował jak będzie wyglądać łączenie konwersji offline z online na przykładzie karty stałego klienta, z chipem, która pozwoli na śledzenie użytkownika w offlinie. W Universal Analyticsie pojawia się nowy parametr CID i  to właśnie on odpowiada za identyfikacje użytkownika. Jednak musi on być nadany przez właściciela witryny. W UA nie ma już wizyt i unikalnych użytkowników, a zostaje wprowadzona sesja.

Kolejna prezentacja była poświęcona efektywnym i efektownym kampaniom na Youtube. Mateusz Zyguła pokazał kilka przykładów takich reklam. Niewątpliwie zaletą YT jest fakt, że płacimy tylko za zainteresowanych użytkowników, którzy obejrzą nasz film do końca. Dlatego warto stworzyć taką reklamę, która ich zainteresuje. Pokazała to na przykładzie reklamy przygotowanej przez Google, pokazujące prawie wszystkie produkty Google, służące ludziom w różnych celach :

Dobre praktyki – twórz wartościowe i interesujące reklamy dopasowane do Twojej publiczności. Wzbudź zainteresowanie w ciągu 5 sekund, żeby zwiększyć ilość pełnych obejrzeń. Gdy jest za mała liczba pełnych obejrzeń reklama przestaje się wyświetlać. Krótszy film jest lepszy. A oto reklama z naszego polskiego podwórka :

Ta firma płaciła jedynie 0,07 pln za pełne obejrzenie reklamy.

Czy YT zabije telewizje? Prowadzący miał nadzieje , że tak.

Kolejnym prowadzącym był Cezary Glijer (Cezzy), jak sam o sobie mówi dziadek polskiego internetu. Przygotował on 10 porad dla Webmasterów na 2014 rok. Przez uczestników na pewno zostanie zapamiętany dzięki show, jakie zrobił na scenie,  zakładając ?biały? kapelusz i rozdając urugwajskie wino ;) Cezary zadał obie trud przeanalizowania tego, co mówi Matt Cutts i przeniesienia tego na nasze realia.

Grzegorz Mogilewski przedstawił prezentację ?Jak robiąc znacznie mniej uzyskać znacznie więcej??. Oparł ją w całości o zasadę Pareto, czyli, że 20% wysiłków włożonych w pracę, przynosi 80% korzyści. Prowadzący przekonywał, że można odnieść ją praktycznie do wszystkich obszarów marketingu w internecie. Z jego doświadczenia wynikało, że 20% klientów w sklepie przynosi 80% dochodu. Omówił to na przykładzie strony z przepisami foodbox.pl, skupiając się na aktywności użytkowników i doborze odpowiedniej grupy docelowej.

Grzegorz Mogilewski

Grzegorz Mogilewski

Meandry Google Tag Managera w połączeniu z Universal Analyticsem próbował przybliżyć Piotr Rudnicki z Google. Bardzo ważny i ciekawy temat. W tym zakresie polecam przejrzenie materiałów przygotowanych przez nas, które są dostępne tutaj – prezentacja poruszała bardzo podobny zakres funkcjonalności  i pozwalała zrozumieć, jakie korzyści daje nam wdrożenie tego rozwiązania.

Jako ostatni wystąpił Maciek Lewiński z prezentacją BlackHat Analytics. Temat ten pojawił się już na konferencjach w Brnie i Maciek, inspirując się tamtą prezentacją, przybliżył nam znacznie temat, pokazując jak ciężko być anonimowym w sieci, oraz w jaki sposób można zaburzać statystyki konkurencji. Było też kilka słów o tym, jak się można bronić przed tego typu wrogimi działaniami, chociaż nasze wrażenie jest takie, że nie ma w tej chwili dobrej metody, poza reagowaniem na bieżąco na dziwne zmiany w statystykach. Dlatego właśnie tak ważne jest codzienne monitorowanie i analizowanie danych, zbieranych w narzędziach analitycznych, oraz automatyzacja wszelkiego typu raportów i alertów, które pozwolą nam wykryć anomalie.

Maciej Lewiński SEMCamp

Maciej Lewiński

Organizatorzy jak zwykle stanęli na wysokości zadania. Konferencja była bardzo merytoryczna i stała na wysokim poziomie. Pomimo tego, że była to już 15. edycja, nie zabrakło ciekawych tematów i  na pewno nie można mówić, że Przemek i Mariusz wypalili się już przy organizacji konferencji. Czekamy na kolejny, 16 SEMCamp :)

Udostępnień 0
Kinga Gołębiewska
 

Dla mnie kampanie Adwords to nie tylko praca - to pasja, dająca mi możliwość kreowania wizerunku firmy w internecie. Jako SEM Manager w Critical, wykorzystuję swoją wiedzę, aby osiągać jak najwyższe współczynniki konwersji dla naszych klientów. Moje umiejętności są potwierdzone przez certyfikaty Google Adwords. Prowadzę również szkolenia, na których pomagam uczestnikom zrozumieć zasady działania marketingu w internecie.

Click Here to Leave a Comment Below 1 comments
Tomasz Wydra - 30/04/2014

Tym razem konferencja typowa dla Semitów. Ale fajnie było patrzeć na twarze większości ludzi kiedy cezzy przemawiał

Reply

Leave a Reply:

0 Udostępnień