1

Marketing Festival 2014 – dlaczego warto zarezerwować swój czas za rok?

Druga edycja Marketing Festivalu już za nami. Odbyła się ona w zeszły weekend, w teatrze Janáček w samym centrum Brna.

Organizatorzy postawili sobie poprzeczkę bardzo wysoko, ponieważ pierwsza edycja była bardzo udana. Cechowała ją wysoki poziom prezentacji i dobra organizacja samej konferencji. Myślałam, że nie uda im się tego powtórzyć. A jednak poprawili jeszcze ten wynik. Bilety na konferencje rozeszły się jak świeże bułeczki. Już w pierwszy dzień sprzedano 540 z nich. W konferencji uczestniczyło 1500 osób.

Jindřich Fáborský - główny organizator konferencji

Jindřich Fáborský – główny organizator konferencji

Dlaczego warto wpisać tą konferecję do swojego kalendarza na przyszły rok? Oto 7 powodów dlaczego już teraz powinnieneś zarezerwować swój czas:

1 Prezentacje

Organizatorom po raz kolejny udało się zaprosić wspaniałych prelegentów, którzy przedstawiali ciekawe tematy . Głównymi tematami poruszanymi na konferecji był Link Building i analiza zebranych danych.  Tegoroczną gwiazdą na pewno był Avinash Kaushik, który miał świetną prezentację na temat danych z Analyticsa, a także jakie wnioski powinniśmy wyciągnąć na podstawie ich analizy. Na wyróżnienie zasługuje również prezentacja Filipa Podstavec, który pokazał gotowe narzędzia do zbierania danych o właścicielach witryn, aby móc się z nimi skontaktować.

Oczywiście pojawili się także przedstawiciele MOZ i Google. Warto zauważyć, że prezentacje nie miały służyć sprzedaży jakichkolwiek produktów. Pokazywały raczej ciekawe przypadki, jak rozwiązać jakiś konkretny problem.

Mnie najbardziej podobały się dwie prezentacje dotyczące AdWords. Pierwsza z nich dotyczyła Google Shopping i zaprezentował ją Martin Roettgerding. Drugą mówiła o skryptach AdWords, którą prowadził właściciel bloga Free Adwords Scripts – Russell Savage. Zachęcam do zobaczenia ich prezentacji.

Relację z konferencji możecie przeczytać także tutaj.

2 Organizacja

Pomimo, że na konferencję przybyło sporo osób, to nie było to odczuwalne. Wszystko było dokładnie zaplanowane. Wykłady rozpoczynały się punktualnie, a często zdarza się, że przy mniejszych spotkaniach jest z tym spory problem. Wykorzystano stronę internetową sli.do, aby uczestnicy mogli zadawać pytania prelegentom. Jeden mały minus za słaby internet, ale akurat przy takiej ilość osób jest to do wybaczenia.

Teatr Janáček

Teatr Janáček

3 Ludzie

Wszyscy byli bardzo przyjacielscy. W czasie przerw spokojnie można było porozmawiać  z prelegentami i innymi uczestnikami konferencji. Integrację wspomagały także imprezy towarzyszące.

4 Miejsce

Brno jest pięknym i malowniczym miastem. Niestety widziałam je tylko nocą, ponieważ w ciągu dnia nie ma na to czasu, a szkoda opuścić jakąkolwiek prezentację. Dodatkowym atutem jest to, że podróż do Brna z Katowic zajmuje jedynie 2,5h.

5 Koncerty i imprezy towarzyszące

Marketing Festival to nie tylko konferencja, to także okazja do spotkania się poza salą wykładową. W tym roku w piątkowy wieczór organizatorzy zaprosili uczestników na kufel czeskiego piwa do Stopkovej Pivnicy. Przy koncercie na żywo, ludzie mieli okazję lepiej się poznać. W sobotę była impreza w Fledzie. Główną atrakcją wieczoru był występ rapera Mike Kinga, który kolejnego dnia miał wykład na zakończenie konferencji.

Koncert Mike King-a

Koncert Mike King-a

6 Warsztaty

Sama niestety nie miałą okazji na nich być, ale opinie uczestników były bardzo pozytywne. Zostały one podzielone na kilka bloków tematycznych. Uczestnicy nie wykupowali uczestnictwa w całym dniu, ale w konkretnych warsztatach. Dlatego można było samemu zaplanować swoją ścieżkę.

 

7 Cena

Pierwsze bilety sprzedano w cenie 179€, najdroższe kosztowały 299€. Moim zdaniem to bardzo atrakcyjna oferta za dwa dni  merytorycznych i dobrze przygotowanych prezentacji, a także imprezy towarzyszące.

Jeżeli chcecie sami wyrobić sobie zdanie o wartości merytorycznej tej konferencji, możecie zamówić płytę DVD ze wszystkimi prezentacjami w jakość HD. Do filmów zostały dodane polskie napisy. Płytę można zamówić tutaj.

 

Mam nadzieję, że tych kilka punktów zachęciło Was do kupienia biletu na kolejną edycję.

Do zobaczenia za rok w Brnie!

Udostępnień 0
Kinga Gołębiewska
 

Dla mnie kampanie Adwords to nie tylko praca - to pasja, dająca mi możliwość kreowania wizerunku firmy w internecie. Jako SEM Manager w Critical, wykorzystuję swoją wiedzę, aby osiągać jak najwyższe współczynniki konwersji dla naszych klientów. Moje umiejętności są potwierdzone przez certyfikaty Google Adwords. Prowadzę również szkolenia, na których pomagam uczestnikom zrozumieć zasady działania marketingu w internecie.

0 Udostępnień