Jak budować listy remarketingowe AdWords, aby tworzyć skuteczne kampanie?

Skuteczność kampanii remarketingowych już nieraz została potwierdzona w praktyce. Dlatego warto, abyś jej potencjał wykorzystał także na swoim koncie AdWords. Dowiedz się jak zbudować listy remarketingowe i skonfigurować kampanie.

Remarketing umożliwia przesłanie komunikatu do konkretnej grupy użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Każdemu z nich, w celu identyfikacji, zostanie przesłany plik cookie, który pozwoli go później rozpoznać w sieci reklamowej lub wyszukiwarce.

Remarketing w AdWords

Rys 1. Remarketing w AdWords

Jak zacząć?

Aby zacząć korzystanie z remarketingu, musisz dodać tag remarketingowy z AdWords do każdej strony w swojej witrynie.

Jak to zrobić?

Na koncie AdWords wchodzimy w zakładkę „Udostępniane zasoby”, po lewej stronie. Po przejściu klikamy w „Odbiorcy”. To tu znajdziemy niezbędny fragment kodu, który następnie trzeba umieścić na stronach.

Karta Odbiorcy

Rys 2. Pobranie tagu ramarketigowego.

Wiele witryn ma identyczną stopkę dla wszystkich podstron, dlatego jest to dobre miejsce na tag remarketingowy.

Jeśli planują Państwo wykorzystanie zalet remarketingu w swojej działalności, zachęcamy do skorzystania z naszej pomocy. Gdy wypełnią Państwo poniższy formularz, nasz specjalista skontaktuje się z Państwem maksymalnie w ciągu 1 dnia roboczego.

Tworzenie listy remarketingowej

Przy pobraniu tagu, automatycznie tworzona jest pierwsza lista remarketingowa „Wszyscy użytkownicy” – dodawane są do niej wszystkie osoby, które przeglądają naszą stronę.

Aby zdefiniować kolejną listę, klikamy w przycisk „+Lista Remarketingowa”.

Definiowanie listy remarketingowej

Rys 3. Zdefiniowanie listy remarketingowej w AdWords

Na początku musimy nadać liście nazwę. Powinniśmy tu mieć na uwadze, kto ma zostać dopisany do listy. Podczas jej tworzenia możemy wybrać, czy na liście mają się znaleźć wszyscy użytkownicy, czy np. użytkownicy, którzy odwiedzili stronę w konkretnym przedziale czasowym.

Dalej zostaniemy poproszeni o dodanie reguły, w której definiujemy adresy URL, po odwiedzeniu których użytkownik ma zostać zapisany na listę.

O czym musimy pamiętać, dodając kolejne listy? Przede wszystkim już na początku powinniśmy pomyśleć, do czego będziemy ich używać. Warto skupić się np. na użytkownikach, którzy porzucili koszyk zakupowy. Według badań Seewhy.com, użytkownicy porzucają koszyk:

  • z powodu wysokich kosztów dostawy (44%)
  • ponieważ nie są gotowi na zakup w danym momencie (41%)
  • chcą porównać ceny w innych sklepach (27%)
  • ponieważ produkt jest dla nich za drogi (25%)
  • ponieważ chcieli się tylko dłużej zastanowić (24% )

Przy dodawaniu listy zostaniemy również poproszeni o określenie okresu członkostwa, czyli długość życia pliku cookies na komputerze użytkownika. Maksymalnie może to być 540 dni. Jak długi powinien być ten okres? To zależy od przeznaczenia listy. Jeżeli ma nam ona posłużyć do zmniejszenie liczby porzuconych koszyków, to kierowanie reklamy do osób, które były w naszym sklepie półtora roku temu nie przyniesie efektu. Gdy sprzedajemy towary sezonowe, dobrze jest zbierać listę, która będzie mogła nam posłużyć w następnym sezonie.

Przeprowadzenie kampanii remarketingowej

Aby rozpocząć kampanię konieczne jest utworzenie list użytkowników o określonej wielkości. Do kampanii w sieci reklamowej Google konieczne jest zebranie co najmniej 100 plików cookies, a do kampanii na wyszukiwarkę – 1000.

Wielkość list remarketingowych

Rys 4. Sprawdzenie wielkości list remarketingowych.

Aby wykorzystać remarketing w sieci reklamowej, musimy dodać do konta AdWords kampanię kierowaną na sieć reklamową. Jeżeli taką posiadamy, to wystarczy utworzyć w niej nową grupę reklam. Przy jej tworzeniu system zapyta nas, na jakiej podstawie chcemy kierować nasze reklamy do użytkowników. Wtedy wybieramy opcję  „Zainteresowania i remarketing”. Dzięki temu będziemy mogli wybrać jedną lub więcej z wcześniej przygotowanych list. Do kampanii w sieciach reklamowych możemy też wykorzystać listy z Google Analytics. Aby móc z nich korzystać w AdWords, konta muszą zostać ze sobą połączone.

Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej mają przeważnie dwukrotnie wyższy CTR niż reklamy standardowe przy zachowaniu podobnych kosztów. Ważne jest dobre dopasowanie reklamy do listy. Jeżeli mamy listę z użytkownikami, którzy oglądali różne modele nart, to warto, aby reklama dotyczyła właśnie nart.

Dodanie listy remarketingowej

Rys 5. Uruchomienie kampanii remarketingowej w sieci reklamowej.

Aby skorzystać z zalet remarketingu w sieci wyszukiwania, wystarczy utworzyć nową kampanię kierowaną na sieć wyszukiwania lub wejść w taką kampanię jeśli już ją posiadamy. Odkąd remarketing jest dostępny, pojawiła się tutaj nowa zakładka „Odbiorcy”.

Karta Odbiorcy w sieci wyszukiwania

Rys 6. Karta ?Odbiorcy?

To właśnie tutaj możemy zdefiniować, do kogo mają trafić nasze reklamy. Warto pamiętać, że do remarketingu w sieci wyszukiwania możemy wykorzystać jedynie listy zbudowane w AdWords. Listy z Analyticsa są w tej opcji niestety niedostępne.

Definiowanie Odbiorców w sieci wyszukiwania

Rys 7. Uruchomienie kampanii remarketingowej w sieci wyszukiwania.

W kampanii remarketingowej na sieć wyszukiwania konieczne jest dodanie słów kluczowych, aby reklamy mogły być wyświetlane.

Od jakich list zacząć?

Poniżej przedstawiamy dziesięć propozycji list remarketingowych, które warto zdefiniować. Warto zacząć od zebrania list użytkowników, którzy:

  • odwiedzili zakładkę ?cennik?,
  • byli zainteresowani danymi grupami produktów, markami,
  • subskrybują waszego bloga,
  • odwiedzają wasze serwisy społecznościowe,
  • oglądają zamieszczone wideo sprzedażowe,
  • obejrzeli przynajmniej 5 stron z produktami,
  • odwiedzili koszyk,
  • weszli na ścieżkę zakupową,
  • zakupili dany produkt w okresie świątecznym,
  • odwiedzili zakładkę ?kontakt?.

W prowadzonych przez nas kampaniach często korzystamy z listy porzuconych koszyków.

Do konta dodajemy listę z dwoma parametrami. Tagujemy przycisk dodania do koszyka. Dzięki temu, gdy klient go wciśnie, zostaje na jego komputerze zapisany plik cookie. W ramach drugiej listy zapisujemy wszystkie osoby, które dokonały transakcji. Po odjęciu pierwszej listy od drugiej, otrzymujemy listę osób, które porzuciły koszyk. Do nich kierujemy specjalny przekaz reklamowy, przypominający o ofercie sklepu. Na koncie klienta ROI z takiej kampanii wyniósł 3 000%, a sama kampania dorównała skutecznością kampaniom brandowym.

Funkcja remarketingu w AdWords oferuje swobodę i elastyczność ułatwiające prowadzenie skutecznych kampanii. Jego główną zaletą jest możliwość dotarcia do klienta w momencie, kiedy prawdopodobieństwo dokonania zakupu jest największe, dzięki czemu opłacalność takich kampanii jest wysoka.

Kolejne artykuły będą poświęcone definiowaniu list remarketingowych w Google Analytics i remarketingowi dynamicznemu.

Zachęcamy gorąco do dyskusji w komentarzach – jakie listy remarketingowe stosujecie? Co sprawdza się najlepiej w Waszych kampaniach? Czego lepiej unikać?

Udostępnień 0
Kinga Gołębiewska
 

Dla mnie kampanie Adwords to nie tylko praca - to pasja, dająca mi możliwość kreowania wizerunku firmy w internecie. Jako SEM Manager w Critical, wykorzystuję swoją wiedzę, aby osiągać jak najwyższe współczynniki konwersji dla naszych klientów. Moje umiejętności są potwierdzone przez certyfikaty Google Adwords. Prowadzę również szkolenia, na których pomagam uczestnikom zrozumieć zasady działania marketingu w internecie.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply:

0 Udostępnień