6

Śledzenie zaangażowania użytkowników (js)

Na Wordcampie w Gdańsku opowiadałem o tym, jak mierzyć zaangażowanie użytkowników, zarówno za pomocą wbudowanych raportów GA, jak i dodatkowych skryptów.

Obiecałem też udostępnić skrypt, którego używamy:

Skrypt, o ile dobrze pamiętam, pochodzi z wpisu Cutroniego, ale został lekko zmodyfikowany. Jak widać zawiera on wiele komentarzy wyjaśniających sposób działania.

Jak używać skryptu

Gdy będziecie wdrażać powyższy skrypt, pamiętajcie o przestawieniu flagi Debug, oraz zdefiniowaniu dobrego identyfikatora elementu zawierającego treść wpisu – w przykładzie jest to „.post„, więc powinno działać na wordpressach.

Kolejną istotną sprawą jest to, aby zapinać ten skrypt tylko na is_single() – inaczej będzie on podawał absurdalne dane, trackując listingi na stronach ze streamem zajawej, gdzie także mamy „post” jako kontener zawierający zajawkę wpisu.

Przykład działania

Skrypt wysyła eventy oraz wykorzystuje zmienną (nr 5) GA do oznaczania użytkowników jako reader/scanner.

Przykładowe wyniki (zmienna)

custom variable reader type

przykład danych zbieranych przez skrypt do śledzenia zaangażowania użytkowników

dane są dostępne w raporcie Odbiorcy -> Niestandardowe -> Zmienne niestandardowe -> z listy pod wykresem należy wybrać „Zmienna niestandardowa (klucz 5)”

Przykładowe wyniki (eventy)

event article loaded top bottom GA

Przykładowe dane dla eventow zbierających informacje o tym, jaką część strony zobaczyli użytkownicy

dane są dostępne w raporcie Treść -> Zdarzenia -> Najczęstsze zdarzenia -> z listy pod wykresem klikamy „Reading” -> przełączamy się na „Akcja zdarzenia” w tabelce

Mam nadzieję, że skrypt pomoże Wam lepiej ocenić jakość treści oraz poprawnie zidentyfikować profil użytkowników trafiających na Wasze strony.

[message type=”success”]Marcin Pietrzak spaczkował powyższy skrypt do wtyczki, która automatycznie wstawia skrypt z uwzględnieniem is_singular(). Dziękujemy Marcin!

Wtyczkę można pobrać z bloga Marcina. Bezpośredni link do pliku wtyczki: http://iworks.pl/wp-content/uploads/2012/10/ga-reader-scanner.zip[/message] [message type=”info”]Pamiętaj – analityka internetowa to temat, którym żyjemy i oddychamy w Criticalu. Jeśli uważasz, że z danych, które są gromadzone w Twojej firmie, można wyciągnąć więcej i lepszych wniosków, zapoznaj się koniecznie z naszą ofertą usług wokół analityki internetowej i skontaktuj się z nami.[/message]

Udostępnień 0
Łukasz Rysiak
 

Technologia, wydajność, internet - to moje życiowe pasje, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Codziennie doradzam klientom, jak rozwiązać ich problemy, i jakimi sposobami osiągnąć zamierzony cel.

Click Here to Leave a Comment Below 6 comments
Łukasz - Majsterkowo.pl - 27/10/2012

A czy chciałoby Ci się jeszcze opisać króciutko, jak korzystać z tych zmiennych do śledzenia zaangażowania? Nie mogę się do nich dokopać nigdzie w statystykach…

Reply
    Łukasz Rysiak - 30/10/2012

    Łukasz – opisałem gdzie można znaleźć wyniki w sekcji „Przykład działania”. Jeśli nie masz zapisywanych danych o reader/scanner to może być np. spowodowane tym, że używasz wtyczki yoast’a do GA, i masz w niej włączone śledzenie czegoś, co już wykorzystuje tą zmienną.

    Reply
    Łukasz - Majsterkowo.pl - 07/02/2013

    Po prostu nie mogłem tego wcześniej znaleźć ;)

    Ale dalej coś mi się nie zgadza z tym zliczaniem ilu czytelników faktycznie czyta, a ilu tylko szybko przegląda. Tak, jak by w tym zestawieniu było brane pod uwagę tylko 20% całego ruchu…

    Na screenach wyżej też widzę, że w eventach masz dużo większe liczby, niż w zmiennych.

    Z czego może to wynikać?

    Reply

Leave a Reply:

0 Udostępnień