Tag Archive

Tag Archives for " seo "
8

Zaawansowane szkolenie SEO w Katowicach – relacja

Dzisiaj po południu zakończyła się kolejna edycja szkoleń z zakresu SEO i SEM, organizowanych przez +Artura Strzeleckiego i +Tomasza Wieliczko. Mieliśmy okazję z +Łukaszem Rysiakiem uczestniczyć w dwóch dniach szkolenia z zaawansowanych technik pozycjonowania, a poniżej dzielimy się garścią przemyśleń. Prowadzącym przez cały pierwszy dzień był Artur, który ma spore doświadczenie jako wykładowca uniwersytecki. Widać […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
38

Jak zostać gwiazdą Planety SEO?

Planeta SEO to dla wielu polskich blogów poświęconych tematyce marketingu internetowego ważne źródło ruchu – pojawienie się wpisu na stronie głównej tego agregatora to zwykle kilkaset wizyt, uzupełnionych jeszcze o wizyty z profilu Planety na Facebooku. Ostatnio zaintrygowało mnie pytanie, czy są jakieś zależności, które decydują o tym, że określone wpisy zyskują na Planecie większą […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
17

Jak w prosty sposób wydobyć złoto z podpowiedzi Google

Podpowiedzi Google to mechanizm niezwykle ciekawy, choć obosieczny. Niektórzy twierdzą, że przez podpowiedzi Google skraca się długi ogon, bo wyszukiwarka proponuje i promuje konkretne zapytania, z których internauci chętnie korzystają. Z drugiej strony, wykorzystane umiejętnie, pozwalają nam budować długie listy bardzo tematycznych fraz, których często nie znajdziemy np. w narzędziu słów kluczowych Google. Jest to […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
10

Najbardziej przydatna excelowa sztuczka dla pozycjonerów

Jest taka funkcja w Excelu, bez której nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek poważniejszej analizy w projektach SEO. Poważniejszej, czyli takiej, w której łączę dane z kilku źródeł. Może to być Google Analytics i narzędzie słów kluczowych Google, albo Google Analytics i raport z programu Screaming Frog, czasami dane wyeksportowane z narzędzi Google dla webmasterów i […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
6

Link Building – podsumowanie zbiorowych mądrości

Niedawno na blogu Silesia SEM ukazał się gigantyczny artykuł, w którym Artur Strzelecki zebrał odpowiedzi kilkudziesięciu polskich specjalistów SEO z zakresu link buildingu. Materiał jedyny w swoim rodzaju, absolutnie warty przeczytania… ale mam obawy, że w wielu przypadkach skończy się na <TL;DR>. Ponad 80 tys. znaków to nie przelewki – to prawie praca magisterska i […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
1

Eksperyment z podziałem mocy PageRank

Jedna z popularnych teorii SEO głosi, że odnośniki ze stron z wieloma odnośnikami wychodzącymi nie są wiele warte. Zespół Dejan Labs poddał tę teorię testowi, aby przekonać się, co się stanie. Przygotowanie do eksperymentu Liczba użytych domen: 3 (2 domeny testowe określane jako ?A? i ?B? oraz domena buforowa użyta do przekazania wskaźnika PageRank) Charakterystyka […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
11

Piąty polski hangout SEO – podsumowanie

Dzisiaj odbył się piąty polski hangout SEO, a pierwszy, w którym brałem aktywny udział. Postanowiłem, że warto podsumować to spotkanie w kilku słowach, zwłaszcza, że w jego trakcie w świat poszło sporo ciekawej wiedzy :-). Tematem przewodnim spotkania była szeroko pojęta optymalizacja. W spotkaniu uczestniczyli: Karol Dziedzic (organizator, AdSeo.pl) Grzegorz Strzelec Paweł Gontarek Krzysztof Hostyński […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
5

Czego możesz się nauczyć o pozycjonowaniu od Agory

Agora to jeden z największych producentów treści w polskim Internecie. Brzmi dumnie? Obraz pryśnie, gdy dodamy – automatycznie generowanych treści. Otóż tak, gigantyczna część ruchu pozyskiwanego do serwisów Agory trafia na automatycznie generowane strony tagów, dziesiątki czy setki tysięcy stron tagów. Jak zgarnąć ruch z długiego ogona? Obejrzyjmy na przykładzie serwisów zdrowotnych tego potentata (zdrowie.gazeta.pl), […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
1

Blokowanie indeksowania: jak unikać konfliktów technik

[message type=”info”]Autorem poniższego tekstu jest Lindsay. Oryginalny, angielski tekst ukazał się na blogu SEOmoz.[/message] Jak prawdopodobnie wiesz, nie zawsze możesz liczyć na to, że roboty wyszukiwarek efektywnie wykonają swoją pracę, kiedy odwiedzą i zindeksują Twoją witrynę. Pozostawione samym sobie generują zduplikowaną treść, lekceważą ważne strony, indeksują treść, która nie powinna służyć jako punkt wejścia użytkowników itd. […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej
15

Pozycjonowanie serwisów na bazie Joomla! w 11 prostych krokach

[message type=”info”]Autorem poniższego tekstu jest użytkownik Mark.RedGiant. Oryginalny, angielski tekst ukazał się na blogu SEOmoz.[/message] Kiedy już wybraliśmy system Joomla!, zakupiliśmy lub zaprojektowaliśmy przepiękny szablon i dodaliśmy do niego pomysłowo wykonaną zawartość, jesteśmy w końcu gotowi, aby udostępnić serwis fali odwiedzających, którzy marzą o tym, aby odwiedzić naszą cudowną stronę. Jest wszakże jeden problem ? […]

Udostępnień 0
Czytaj dalej