Bee.pl
14/4/2022

Jak w 3 lata przeszliśmy od 0 do czołówki polskich supermarketów online

Szeroko zakrojona strategia oraz bliska i dynamiczna współpraca z zespołem klienta pozwoliła na szybkie osiągnięcie bardzo zadowalających rezultatów w wynikach organicznych. W 2,5 roku sklep bee.pl przegonił bezpośrednią konkurencję i jest jednym z największych supermarketów online goniąc takich gigantów jak Frisco czy Carrefour.

Szybki start wielotorowych działań

Dzięki dynamicznemu wdrażaniu dużej ilości zmian optymalizacyjnych od początku współpracy sklep już po 6 miesiącach zanotował dwukrotny wzrost ruchu organicznego i trzykrotny wzrost przychodu z tego źródła.

Rozbudowa asortymentu i zwiększanie skali działań

Dobre wyniki osiągnięte w pierwszym okresie pozwoliły na dalszy rozwój asortymentu a co za tym idzie rozwój treści i optymalizacji strony.

Wzrost ruchu organicznego

462%
Wzrostu ruchu organicznego

Wzrost widoczności SEO

4190%
Wzrost liczby fraz w TOP50

Przygotowanie do rozpoczęcia działań

Stan zastany

Przed rozpoczęciem współpracy sklep funkcjonował pod inną nazwą i inną domeną. Naszą rolą było wykonanie wstępnej optymalizacji i zaplanowanie wszystkich działań SEO dla rozwoju sklepu. W tym momencie kluczowe było szybkie zoptymalizowanie treści na stronie sklepu (on-site) i jednoczesne rozpoczęcie działań off-site.

Ustalony z klientem stały budżet pozwolił na zaplanowanie kompletnej strategii.

Filary proponowanej strategii

  1. Jednoczesne rozpoczęcie optymalizacji on-site i off-site
  2. Pozycjonowanie na frazy z długiego ogona (w związku z jeszcze nieduża rozpoznawalnością marki sklepu)
  3. Tworzenie wysokiej jakości treści na stronę sklepu
  4. Kampania wizerunkowa SEO realizowana w blogosferze

Kompleksowa obsługa

Zaopiekowaliśmy się działaniami SEO od początku do końca, wykonując m.in.:

  • research rynku i konkurencji
  • zaplanowanie szeroko zakrojonej strategii pozycjonowania z podziałem na grupy słów kluczowych wg ich potencjału
  • tworząc treści na stronę dzięki zespołowi naszych copywriterów
  • ścisłą współpracę z klientem przy wdrażaniu kolejnych etapów działań

Opieka analityczna

Start działań został poprzedzony wdrożeniem odpowiednich kodów analitycznych, które pozwoliły na śledzenie ruchu użytkowników na stronie, a także optymalizowanie skuteczności naszych kampanii.

Wyzwania i cele kampanii:

  1. Wzrost widoczności organicznej sklepu (liczba słów kluczowych w TOP10 i TOP50, rozpoznawalność marki bee.pl)
  2. Wzrost ruchu organicznego na stronie (liczba sesji, liczba użytkowników, średnia ilość stron na sesję)
  3. Wzrost przychodów sklepu (liczba zamówień, średnia wartość zamówienia, powracalność)

Wyniki

Szybki sukces i skalowanie

Dzięki odpowiedniej strategii i dynamicznemu reagowaniu na kolejne zmiany asortymentowe udało się już po 6 miesiącach wypracować ponad 350-procentowy wzrost przychodów. Dalsza praca oraz wprowadzanie nowych działań pozwoliło na zwiększenie budżetu SEO oraz dynamiczny wzrost widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania.

Rezultaty długofalowe

Po 3 latach działań SEO:

  • wzrost liczby sesji - 462%
  • wzrost przychodów - 224%
  • wzrost liczby fraz w TOP50 - 4 190% (z 9 700 do 416 500 fraz)
  • wzrost liczby fraz w TOP10 - 13 500% (z 270 do 37 300 fraz)
doświadczenia klientów

Co mówią nasi klienci:

Ci, którzy nam zaufali, wiedzą, że było warto

“Z Critical.pl pracujemy od początku sklepu nietylkofiranki.pl. Zespół agencji uwierzył w nasze wyjątkowo ambitne plany i 2 lata później jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników notując kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży rok do roku w kanałach SEO i SEM.”

Anna Pałka
Szefowa e-commerce - NieTylkoFiranki.pl

“Współpracę z firmą Critical rozpoczęliśmy w połowie 2021 r. Od samego początku z pełną energią zaangażowali się w projekt rozwoju SEO/SEM naszej strony. Ich doświadczenie i szerokie wsparcie merytoryczne są na wysokim poziomie, a kontakt w sprawach nagłych jest zawsze bardzo sprawny. Jestem przekonany, że mogę polecić firmę Critical z pełną odpowiedzialnością jako rzetelnego i solidnego partnera.”

Tomasz Wójcik
Specjalista ds. Marketingu w SuperPolisa.pl

“Zespół Critical od ponad ośmiu lat obsługuje kanały SEO, SEM i e-mail marketing naszego sklepu co roku dowożąc świetne wyniki. Dzięki ich systematyczności, zaangażowaniu i partnerskiemu podejściu możemy z sukcesem rozwijać naszą markę w Polsce i za granicą.”

Michał Ulikowski
Marbo-Sport.pl - Właściciel

Chcesz rozwinąć swój
e-commerce?

Skontaktuj się z nami, abyśmy mogli dostosować ofertę do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się

Opisz swój cel sprzedażowy, a my wrócimy z konkretami.

Skontaktuj się

Zapytaj o audyt

Potrzebujesz audytu Twojego biznesu?

Audyt