Tania Książka
1/9/2024

Jak przez 9 lat budowaliśmy największą księgarnię w polskim internecie

Stabilność jest podstawą długofalowych działań - zwłaszcza w konkurencyjnych branżach. Przez 9 lat dbaliśmy o to, aby rok do roku generować wzrosty widoczności i przychodu dla największej polskiej księgarni internetowej - TaniaKsiazka.pl

Od początkowych problemów

Wspólną przygodę zaczęliśmy od problemu... jakim był filtr założony przez Google na domenę klienta, ze względu na wcześniejsze amatorskie działania w przestrzeni SEO.

Do stabilnego wieloletniego wzrostu

Po szybkim rozwiązaniu problemu postanowiliśmy wspólnie pracować nad rozwojem zasięgu sklepu - co robiliśmy konsekwentnie przez 9 lat ciesząc się dobrymi wynikami i zaufaniem klienta.

Wzrost ruchu organicznego

2 211%
od początku współpracy (2023 vs 2015)

Wzrost przychodów z SEO

2 180%
pomimo pandemii i innych zawirowań (2023 vs 2015)

Przygotowanie do rozpoczęcia działań

Stan zastany

Ze względu na karę przyznaną przez Google za działania z przestrzeni "black hat SEO", przy rozpoczęciu projektu kluczowe było wykonanie starannej analizy przyczyn przyznania kary - przede wszystkim struktury linkowania. Po usunięciu działań mających negatywny wpływ i przekazaniu informacji o tym do Google sklep szybko odzyskał pozycje i mogliśmy przejść do realizacji włąściwej strategii pozycjonowania.

Ustalony z klientem stały budżet pozwolił na zaplanowanie kompletnej strategii.

Filary proponowanej strategii

  1. Jednoczesne rozpoczęcie optymalizacji on-site i off-site
  2. Odpowiednie wyważenie działań dla fraz head, mid i long-tail
  3. Tworzenie wysokiej jakości treści na stronę sklepu
  4. Kampania wizerunkowa SEO realizowana w blogosferze

Kompleksowa obsługa

Zaopiekowaliśmy się działaniami SEO od początku do końca, wykonując m.in.:

  • research rynku i konkurencji
  • zaplanowanie szeroko zakrojonej strategii pozycjonowania z podziałem na grupy słów kluczowych wg ich potencjału
  • tworząc treści na stronę dzięki zespołowi naszych copywriterów
  • ścisłą współpracę z klientem przy wdrażaniu kolejnych etapów działań

Szeroki zakres opieki

W toku prac rozszerzyliśmy zakres obsługi także o przestrzenie takie jak: analityka internetowa, optymalizacja konwersji (CRO), Optymalizacja wydajności (WEB-Vitals), testy A/B, wsparcie przy rozwoju funkcjonalności sklepu (UX)

Wyzwania i cele kampanii SEO:

  1. Usunięcie "filtra" przyznanego za działania niezgodne z rekomendacjami Google
  2. Wzrost widoczności organicznej sklepu (liczba słów kluczowych w TOP10 i TOP50, rozpoznawalność marki taniaksiazka.pl)
  3. Wzrost ruchu organicznego na stronie (liczba sesji, liczba użytkowników, średnia ilość stron na sesję)
  4. Wzrost przychodów sklepu (liczba zamówień, średnia wartość zamówienia - AOV, powracalność)
  5. Wzrost rentowności dla kanału organicznego

Wyniki

Konsekwentne wzrosty rok po roku

Dzięki odpowiedniej strategii i dynamicznemu reagowaniu na kolejne zmiany w algorytmie Google, przez cały okres współpracy wypracowywaliśmy oczekiwane przez klienta wzrosty sprzedaży.

Rezultaty długofalowe

Po 9 latach działań SEO:

  • wzrost liczby sesji +2 211% (2015 vs 2023)
  • wzrost przychodów + 2 180% (2015 vs 2023)
  • wzrost liczby fraz w TOP 50 +4 755%
    z 43 276 do 2 057 991 fraz (marzec 2015 vs grudzień 2023)
  • wzrost liczby fraz w TOP 10 +29 870%
    z 1 614 do 482 089 fraz (marzec 2015 vs grudzień 2023)
doświadczenia klientów

Co mówią nasi klienci:

Ci, którzy nam zaufali, wiedzą, że było warto

“Z Critical.pl pracujemy od początku sklepu nietylkofiranki.pl. Zespół agencji uwierzył w nasze wyjątkowo ambitne plany i 2 lata później jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników notując kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży rok do roku w kanałach SEO i SEM.”

Anna Pałka
E-commerce Manager - NieTylkoFiranki.pl

“Współpracę z firmą Critical rozpoczęliśmy w połowie 2021 r. Od samego początku z pełną energią zaangażowali się w projekt rozwoju SEO/SEM naszej strony. Ich doświadczenie i szerokie wsparcie merytoryczne są na wysokim poziomie, a kontakt w sprawach nagłych jest zawsze bardzo sprawny. Jestem przekonany, że mogę polecić firmę Critical z pełną odpowiedzialnością jako rzetelnego i solidnego partnera.”

Tomasz Wójcik
Specjalista ds. Marketingu w SuperPolisa.pl

“Zespół Critical od ponad ośmiu lat obsługuje kanały SEO, SEM i e-mail marketing naszego sklepu co roku dowożąc świetne wyniki. Dzięki ich systematyczności, zaangażowaniu i partnerskiemu podejściu możemy z sukcesem rozwijać naszą markę w Polsce i za granicą.”

Michał Ulikowski
Marbo-Sport.pl - Właściciel

Chcesz rozwinąć swój
e-commerce?

Skontaktuj się z nami, abyśmy mogli dostosować ofertę do Twoich potrzeb.

Skontaktuj się

Opisz swój cel sprzedażowy, a my wrócimy z konkretami.

Skontaktuj się

Zapytaj o audyt

Potrzebujesz audytu Twojego biznesu?

Audyt