Chcesz zwiększyć obroty w swoim sklepie internetowym?
A może potrzebujesz audytu i optymalizacji kosztów obecnie prowadzonych działań?
Może szukasz nowych kanałów dotarcia do klientów?
A może wiesz, że ruchu masz wystarczająco dużo, ale potrzebujesz pomocy przy poprawieniu średniej wartości zamówienia?
Dane Firmy:
Critical s.c.
ul. Nowaka-Jeziorańskiego 6/123
03-984 Warszawa
NIP: PL 952 211 99 40
REGON: 146238599
adres korespondencyjny:
ul. Jugosłowiańska 15d/72
03-984 Warszawa
Skupiamy się na współpracy ze średnimi i dużymi sklepami internetowymi.
Większość sklepów, które trafia pod nasze skrzydła, w momencie podpisywania umowy osiąga obroty miesięczne na poziomie co najmniej 100 tys. zł, a niektóre przekraczają nawet kilkanaście milionów złotych.
Pracujemy również z firmami oferującymi usługi B2B oraz instytucjami kulturalnymi.
Jeśli za Twoim pomysłem stoi biznesplan i odpowiednie finansowanie, to jesteśmy gotowi omówić projekt, natomiast naszą najmocniejszą stroną jest dynamiczny rozwój takich sklepów, które mają już wypracowane podstawy (stany magazynowe, logistyka, procedury obsługi klienta, itd.).
Dla klientów prowadzimy działania w następującym zakresie:
- pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania (SEO),
- kampanie reklamowe w Google Ads (SEM),
- kampanie reklamowe na Facebook oraz Instagram,
- kampanie e-mail marketingowe.
W ramach tych kanałów pracujemy również nad analityką oraz optymalizacją konwersji, aby znaleźć synergię i sposoby na maksymalizację efektów.
Poza zakresem naszych działań są:
- współpraca z sieciami afiliacyjnymi,
- prowadzenie profili w social media,
- tworzenie stron internetowych (chociaż w ramach consultingu opniujemy kierunki rozwoju i modyfikacje funkcjonalności),
- tworzenie kampanii reklamowych od podstaw (nie jesteśmy agencją kreatywną).
Oczywiście, że tak. Zakres usług i wykorzystywanych kanałów jest zawsze dopasowany do konkretnego projektu.
W zależności od tego, jak szeroki zakres audytu ustalimy z klientem, będzie on trwał od 2 do 8 tygodni.
Żeby wykonać audyt witryny, niezbędny jest nam dostęp do panelu Google Analytics strony. W zależności od audytowanego kanału sprzedaży konieczne mogą być też dostępy do innych narzędzi, tj. Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Business, Google Search Console czy panelu CMS strony.
Po uzyskaniu dostępów przystępujemy do procesu audytowania, który zwykle trwa kilka tygodni, w zależności od stopnia skomplikowania zagadnień oraz wielkości sklepu, konkurencji i planów biznesowych.
Wynikiem audytu jest dokument, w którym krok po kroku opisane są kolejne elementy, które poddane zostały audytowi. Do każdego z nich dodany jest nasz komentarz, uwagi i/lub zalecenia zmian, a także określenie priorytetu, z jakim zmiany powinny być wprowadzone.
W ramach każdego audytu przechodzimy z klientem przez 2 obiegi weryfikacji zmian poaudytowych, które wprowadził wcześniej wg. naszych zaleceń.
Za usługi audytu płatność jest rozbijana na zaliczkę 50% płatną przed rozpoczęciem działań oraz opłatę końcową płatną po przekazaniu dokumentu audytu.
Dla obsługi stałej typowy model rozliczeniowy to podstawowa opłata miesięczna za dany kanał (SEO, AdWords, FB itd.) powiększona o prowizję od wygenerowanej w nim sprzedaży. Oczywiście zarówno opłata podstawowa, jak i procent prowizji negocjowane są indywidualnie.
W przypadku usług konsultingowych rozliczamy się na podstawie liczby przepracowanych roboczogodzin. Są one fakturowane na koniec miesiąca lub po wyczerpaniu umówionego pakietu godzin.
Nie, rozliczenie za pozycje nie jest możliwe, ponieważ nie jest też korzystne z punktu widzenia klienta. Naszym wspólnym celem jest całościowe zwiększenie widoczności i sprzedaży dla biznesu klienta, a nie pozyskanie pozycji dla kilku wybranych fraz.
Jeśli ktoś proponuje Ci rozliczanie za pozycję, wiedz, że:
- działania będą miały na celu doprowadzenie do osiągnięcia pozycji, a nie sprzedaży
- wyniki wyszukiwania Google są wzbogacone o wiele elementów (tzw. knowledge graph — mapy, reklamy tekstowe, reklamy produktowe, odpowiedzi na pytania, etc.), które sprawiają, że nawet pierwsza pozycja nie gwarantuje uzyskania dużej ilości ruchu, a tym bardziej sprzedaży.
- jeśli celem jest uzyskanie pozycji na konkretną frazę, to naturalne jest, że frazy niewystępujące na liście "opłacanych" przez klienta nie będą przedmiotem prac.
Nasza strategia zakłada zawsze doprowadzenie do zwiększenia widoczności zarówno dla bardzo popularnych fraz (head — np. pozycjonowanie, SEO), jak i średnio popularnych (np. pozycjonowanie Warszawa, agencja SEO Warszawa), a także dla tzw. długiego ogona — long tail (np. SEO dla sklepów e-commerce Warszawa).
To podejście pozwala na synergię prac nad sklepem — dzięki wzajemnemu motywowaniu się do poprawiania oferty produktowej, jakości opisów produktów, poziomu obsługi klienta i konkurencyjności sklepu, możemy wspólnie sprawić, że coraz więcej klientów będzie chętniej wybierało Twój sklep i wracało, aby dokonać zakupu ponownie.
Zajmujemy się audytowaniem następujących przestrzeni:
- pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania (SEO, SXO),
- kampanie reklamowe Google Ads, Facebook Ads (SEM)
- analityka internetowa, w tym:
-- wdrożenie Google Analytics,
-- wdrożenie Google Tag Manager,
-- instalacja i konfiguracja wraz z monitoringiem dla Google Search Console,
- kampanie e-mail marketingowe,
- optymalizacja konwersji (CRO),
- User eXperience (UX).
To zależy...
Każdy biznes jest inny — inne produkty i usługi, inne grupy docelowe klientów, inny rynek.
Ustalenie budżetu reklamowego zawsze wymaga przeprowadzenia analizy rynku/konkurencji i wywiadu z klientem (np. żeby wyliczyć na podstawie wewnętrznych poziomów marży, ile możesz płacić za pozyskanie klienta/sprzedaży — stawki CPC/CPS/CPL).
Budżet reklamowy zwykle ulega zmianie w toku prowadzenia działań — mamy wielu klientów, u których na przestrzeni roku urósł on 10x, ponieważ nasze działania były rentowne i doprowadziły do efektywnego kosztowo rozwoju sprzedaży.
We współpracy z nami klienci otrzymują estymacje wpływu budżetu na sprzedaż — zwykle na najbliższe 12 miesięcy, ale gdy przewozimy plan, nie ma problemu, aby wykonać analizę, czy wydawanie więcej na reklamy przyniesie więcej dochodu.
Wbrew pozorom większe wydatki na kampanie nie muszą oznaczać większego dochodu — nie wierz firmom, które z otwartymi rękami przyjmą od Ciebie każdy budżet. Kluczowe są tutaj wskaźniki efektywności dla wydawanych pieniędzy, takie jak ERS, ROAS, CPS czy koszt pozyskania mikrokonwersji, takich jak dodanie produktu do koszyka czy zapis na listę mailingową.
Każdy klient jest inny — inaczej podchodzi do swojego biznesu, zaangażowania w niego swojego czasu, jego rentowności, planów rozwojowych i poziomu agresywności rynkowej.
Dlatego pomimo dużej elastyczności po naszej stronie mamy też konkretne oczekiwania dot. klienta. Nie jesteśmy firmą, która bez Twojego udziału rozwinie Twój biznes — musisz poświęcać mu dużo energii i uwagi i ściśle współpracować z nami w celu jego rozwoju. Nie chodzi tutaj wyłącznie o współpracę na poziomie wymiany maili, ale też pracę nad przestrzeniami, na które my nie mamy wpływu, takimi jak poziomy cen i marż, dostępność produktów, jakość obsługi klientów, rozwiązywanie problemów z pakowaniem czy przesyłkami, programy lojalnościowe, aktywność w kluczowych kanałach medialnych (np. mediach społecznościowych, jeśli Twój sklep opiera się na odbiorcach aktywnych w tych przestrzeniach, a działania te mogą dobrze łączyć się z działaniami płatnymi).
Bardzo chcielibyśmy być w stanie pomóc wszystkim klientom potrzebującym wsparcia w zakresie marketingu internetowego, ale nasze usługi są wysoce specjalistyczne i nie poddają się łatwemu skalowaniu.
Z tego powodu nie możemy tutaj odpowiedzieć na to pytanie. Zachęcamy do kontaktu w celu omówienia konkretnych potrzeb.
W przypadku kampanii SEM czy e-mail marketingowych pierwsze wyniki są widoczne dość szybko (w ciągu kilku dni) po rozpoczęciu działań reklamowych.
W przypadku kampanii SEO na pierwsze wyniki trzeba poczekać ok. 3 miesięcy, choć często już po pierwszych 2 miesiącach widać zauważalne zmiany.
W tej sferze szczególnie ważne jest wprowadzenie poprawek i zmian na stronie wynikających z audytu, którym zawsze rozpoczynamy działania SEO dla naszych klientów.
Dzięki dostępowi do narzędzi, z których korzystamy i raportów w Google Analytics nasi klienci mogą na bieżąco śledzić statystyki, a dostarczane przez nas comiesięczne raporty podsumowują wszystkie działania i wyniki z całego miesiąca.
Współpracujemy z klientami w sposób przejrzysty i szczery — informujemy o sukcesach i porażkach. Poddajemy pod wspólne dyskusje problemy, które pojawiają się w toku współpracy, dostarczając konkretne rekomendacje działań, tak, aby klienci wiedzieli: co robimy, w jaki sposób, z czego to wynika i jakie może przynieść efekty.
Do koordynacji wszystkich bieżących prac wykorzystujemy system do zarządzania projektami TeamWork. To bardzo proste i wygodne w użyciu narzędzie, w którym możliwy jest wgląd we wszystkie postępy w projekcie i gdzie można szybko i łatwo przekazywać swoje uwagi.
Dodatkowo po zakończeniu każdego miesiąca przekazujemy raporty podsumowujące zrealizowane działania, wyniki i rekomendacje na kolejny okres.
Do każdego projektu przypisany jest również dedykowany opiekun (Account Manager), który osobiście będzie dbał o dobry poziom przepływu informacji w projekcie.
Od ponad 12 lat prowadzimy działania SEO dla sklepów z różnych branż i w tym czasie wypracowaliśmy bardzo skuteczne i bezpieczne metody pozyskiwania ruchu.
Żaden spośród niemal 30 klientów, z którymi współpracowaliśmy, nie otrzymał kary od Google, a kolejne aktualizacje nie miały dla nich negatywnych skutków.
Bardzo dbamy o dobry profil linków zewnętrznych dla naszych klientów, zaczynając od jego audytu i czyszczenia, a następnie sukcesywnie go rozbudowując.
Jednocześnie duży nacisk kładziemy na doskonałą optymalizację techniczną serwisów, dbając o to, aby Google nie miał problemu z indeksowaniem informacji na nich zawartych oraz aby było jasne, które produkty i podstrony są dla nas najważniejsze.
Wkładamy też bardzo dużo wysiłku we współpracę contentową z renomowanymi wydawcami (co przekłada się na linki) oraz na inwestycje w content marketing — nasz zespół współpracujący z blogerami pozyskuje miesięcznie setki recenzji produktowych dla naszych klientów.
Tak, transparentność działań jest dla nas bardzo ważna, dlatego zawsze pracujemy na kontach reklamowych klienta.
Jeśli klient nie ma takiego konta, gdy rozpoczynamy współpracę, możemy je dla niego założyć.
Właścicielem nowego konta zawsze jest klient, a nie my — agencja.