Backup Universal Analytics

Zabezpiecz swoje dane przed utratą

Poznajesz poniższy komunikat, który wyświetla się w interfejsie Google Analytics?

Ta usługa nie przetwarza już nowych danych. Zapisz przechowywane przez nią dane, zanim zostaną usunięte.

Dokończ migrację do Google Analytics 4 (GA4) przed 1 lipca 2024 r., korzystając z Asystenta konfiguracji. Aby zachować dostęp do danyh z tej usługi, pobierz je teraz.

Więcej informacji o eksportowaniu danych

Dni
13
Godziny
12
:
Minuty
20
:
Sekundy
43


Już 1 lipca 2024 roku (za 13 dni…) usługi Universal Analytics zostaną wycofane, a Ty bezpowrotnie stracisz dostęp do wszystkich zapisanych tam danych. 

Informacja na stronie pomocy Google: link.

Już 1 lipca 2024 r. usługa Universal Analytics zostanie całkowicie usunięta.


Nie jesteś pewien, jak je zarchiwizować, by w przyszłości móc z nich korzystać podczas analizy danych i podejmowania decyzji?
Rozumiemy, jak cenne są te informacje dla Twojej firmy/instytucji, dlatego uruchomiliśmy usługę tworzenia kopii zapasowej danych historycznych (backup) z Google Analytics – Universal Analytics.

Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc

Bezpieczny eksport danych z Universal Analytics

Czas na działanie jest ograniczony – masz tylko kilka tygodni, aby zabezpieczyć dane historyczne, na których polega Twoja firma.

Zdajemy sobie sprawę, że zadanie to wymaga szczególnej wiedzy technicznej i doświadczenia w zakresie analityki internetowej. W Google Analytics jest 465 metryk, 525 wymiarów danych i ponad 70 różnych raportów…

Trudno więc podjąć decyzję, co musi zostać zabezpieczone i będzie miało wartość w przyszłości.

Dlatego jako eksperci od analityki internetowej, w Critical.pl oferujemy kompleksową usługę tworzenia kopii zapasowej danych z Google Analytics – Universal Analytics.

Zabezpieczymy Twoje dane,  abyś miał do nich dostęp po 1 lipca 2024, kiedy zostaną usunięte przez Google.

Dlaczego warto zrobić backup danych z Universal Analytics?

  1. Będziesz mieć pewność, że nawet po pełnym wyłączeniu Universal Analytics nie stracisz cennych danych, które bezpośrednio wpływają na Twoje decyzje biznesowe, mogą przydać się przy różnego typu audytach oraz analizach rynku (np. tych dotyczących jego sezonowości czy dynamiki wzrostu).
  2. Zabezpieczysz przyszłość swojej organizacji i upewnisz się, że w dowolnym momencie będziesz mógł odnieść się do najważniejszych raportów i analiz.
  3. Przechowasz dane historyczne w najwygodniejszej, indywidualnie dobranej formie.
  4. Upewnisz się, że ostatni etap migracji na Google Analytics 4 przebiegnie bezproblemowo, wydajnie i bezpiecznie.

Jak to wygląda od strony technicznej?

W ramach usługi nasza firma wykona:

  • eksport danych z Universal Analytics do Google BigQuery
    • najbezpieczniejszą metodą archiwizowania danych jest przeniesienie ich do wybranej bazy. Rekomendowanym rozwiązaniem jest w tym przypadku wyeksportowanie ich do Google BigQuery – dostępnej online bazy danych działającej w usługach chmurowych Google. Proces ten jest wykonywany przez nas w ramach usługi. Otrzymujesz też kopię bazy danych w wersji offline – jako pliki, które można zaimportować do innych baz typu SQL.
  • panel informacyjny Looker Studio
    • żeby maksymalnie ułatwić interpretację i analizę danych wyeksportowanych z Google Analytics w wersji Universal, dostarczymy raporty w narzędziu Looker Studio prezentujące kluczowe dane w sposób, który przypomina to, co znasz z interfejsu Google Analytics.
  • dodatkowe raporty
    • jeśli będziesz potrzebować dodatkowych widoków danych, możemy rozszerzyć zlecenie o ich przygotowanie po wykonaniu migracji.

Chmura Google? A co z RODO?

Przede wszystkim w Google Analytics z założenia nie powinny się znaleźć dane osobowe.

Rozumiemy, że w praktyce może być różnie – zwłaszcza ze względu na to, jak zmienia się technologia. Nietrudno jest zapisać w Google Analytics informacje takie jak adres e-mail użytkownika, gdy ten np. wchodzi na stronę podziękowania za zapis na newsletter.

Nawet jeśli masz dane osobowe użytkowników w swoim Google Analytics, to my podczas backupu wysyłamy wszystkie informacje do serwerowni Google leżącej w Warszawie (a więc zgodnie z wymogami EU i ograniczeniami RODO). Konkretnie jest to serwerownia europe-central2.

Które dane pomożemy Ci zabezpieczyć?

W ramach kopii zapasowej danych, zabezpieczymy dane dotyczące:

  1. Pozyskiwania użytkowników i generowania przychodu, czyli informacje o tym, jak działania w różnych kanałach (ruch organiczny, ruch płatny, witryny odsyłające, kampanie sprowadzające ruch) przyciągały nowych odbiorców, jakie generowały przychody oraz jaka była ich rentowność i skuteczność.
  2. Zestawienie kluczowych wskaźników zaangażowania Twoich odbiorców, ich zachowania, podstron i funkcji, z których korzystali.
  3. Dane demograficzne (wiek, płeć) i geograficzne (język przeglądarki i lokalizacja) użytkowników, a także dotyczące wykorzystywanej przez nich technologii (rodzaj przeglądarki, systemu operacyjnego i urządzenia).
  4. Efekty kampanii Google Ads oraz wyszukiwane hasła, które powodowały wejścia na stronę.
  5. Informacje o różnego typu zdarzeniach w obrębie Twojej witryny lub aplikacji.
  6. Informacje dotyczące konwersji, do pomiaru których w GA-UA przeznaczone były odpowiednio skonfigurowane cele i transakcje e-commerce. Nawet jeśli Twoja witryna nie była sklepem, to bardzo prawdopodobne, że miała skonfigurowane cele, które mierzyła i których historyczną skuteczność warto znać.

Potrzebujesz czegoś więcej?

Możemy rozbudować raporty o niestandardowe widoki danych – działamy nie tylko w obrębie domyślnych, podstawowych schematów danych dostępnych na kontach UA. Nasze usługi umożliwiają również zdefiniowanie własnych, niestandardowych widoków danych. Wystarczy, że wybierzesz metryki i wymiary, które Cię zainteresują, a my przygotujemy dla Ciebie odpowiednie raporty.

Jak wyglądają raporty?

Czy istnieje bezpłatna alternatywa?

Tak, zawsze możesz skorzystać z backupu za pomocą Google Docs. Zadanie to będzie jednak wymagać od Ciebie wiele pracy i wiedzy specjalistycznej, w takiej sytuacji trzeba bowiem:

  • Zastanowić się, które dane chcesz zbackupować;
  • Poradzić sobie z limitami przy eksporcie – na raz da się pobrać tylko 10 tys. wierszy danych, a zwykle backup typowej strony mieści się w przedziale 2-15 milionów(!) wierszy;
  • Ręcznie uruchomić ten proces i obsłużyć błędy, które podczas niego wystąpią.

Już 1 lipca 2024 r. usługa Universal Analytics zostanie całkowicie usunięta.

Dlaczego piszecie o milionach wierszy danych? Moja strona miała mały ruch!

Miliony wierszy wynikają z tego, że dane są ze sobą krzyżowane – jeśli mamy na przykład 1000 użytkowników na stronie w danym dniu, ale chcemy ich podzielić na pochodzenie (źródło ruchu) i np. typ urządzenia (desktop/mobile), to z jednego wiersza danych robi się kilkadziesiąt. A to tylko czubek góry lodowej. Jak pisaliśmy wcześniej – w “starej” wersji Google Analytics, jakiej dotyczy backup, było ponad 70 raportów złożonych z wymiarów i metryk, których jest w sumie ok. 1000. Łatwo więc zrozumieć, dlaczego eksport jest tak duży.

Ile to kosztuje?

Koszt usługi zależy od ilości danych, które trzeba zbackupować, ale dobra wiadomość jest taka, że do 15 milionów wierszy danych cena jest stała i wynosi 2000 pln netto.

Powyżej 15 milionów wierszy koszt podnosi się o 400 pln za każde kolejne rozpoczęte 10 milionów wierszy.

Skąd mam wiedzieć, ile będzie wierszy w moim eksporcie?

Niestety bez dostępu do konta Google Analytics nie da się tego ocenić, więc pierwszym krokiem z naszej strony jest wykonanie precyzyjnej wyceny, którą przedłożymy do akceptacji w ciągu jednego dnia roboczego od momentu przyznania dostępu do konta GA.

Czy są jakieś koszty stałe po przeprowadzeniu backupu?

Tak, ale niewielkie i również zależne od ilości danych.

W przypadku realizacji usługi standardową ścieżką – czyli eksportując te dane do chmury Google – dla backupu zawierającego 15 milionów wierszy koszt powinien zamknąć się w kilku dolarach (USD) miesięcznie.

Oczywiście jeśli planujesz korzystać z dashboardów przygotowanych przez nas w Looker Studio, to dane te muszą pozostać w chmurze Google. Należy wziąć to więc pod uwagę przy szacowaniu całkowitego kosztu wykonania backupu.

Ile trwa realizacja usługi?

Realizacja eksportu i przygotowanie dashboardów zajmuje nam ok. 10 dni roboczych, ale kluczowe jest pierwsze 5 w ciągu których dokonamy eksportu danych.

Co jest potrzebne, abyśmy mogli wykonać backup Twojego kont Google Analytics?

Aby sprawnie wykonać backup, potrzebujemy przede wszystkim:

  • Akceptacji finalnej wyceny, która może zostać wykonana po uzyskaniu dostępu do konta GA (bez tego nie da się oszacować wielkości eksportu).
  • Dostępu do Twojego konta Google Analytics.
  • Przedpłaty w wysokości 50% kosztów usługi.

Co z poufnością danych?

Jeśli wymagasz podpisania dokumentu regulującego poufność danych/NDA, bardzo prosimy o przesłanie linku do pliku z wzorem, aby przyspieszyć proces.

Nie mogę zlecić backupu bez podpisania umowy

Zdajemy sobie sprawę, że często formalności stoją na przeszkodzie w realizacji zadań, które są pilne. O ile nie mamy wpływu na ich dopełnienie po Twojej stronie, o tyle zobowiązujemy się wrócić z ewentualnymi komentarzami do przesłanej nam propozycji umowy w ciągu 3 dni roboczych od jej otrzymania.

Szybka wycena

Skontaktuj się

Przekaż nam podstawowe informacje o Twoim koncie Google Analytics, a my wrócimy z wyceną.

Dziękujemy za kontakt! Odezwiemy się wkrótce :)
Ups! Nie udało się wysłać formularza - popraw dane i spróbuj ponownie.

Poznaj nas

Natalia Sobieska

COO

Łukasz Rysiak

CTO & Co-Founder

Czasu na działanie zostało bardzo mało

Ta usługa nie przetwarza już nowych danych. Zapisz przechowywane przez nią dane, zanim zostaną usunięte.

Dokończ migrację do Google Analytics 4 (GA4) przed 1 lipca 2024 r., korzystając z Asystenta konfiguracji. Aby zachować dostęp do danyh z tej usługi, pobierz je teraz.

Więcej informacji o eksportowaniu danych

Dni
13
Godziny
12
:
Minuty
20
:
Sekundy
43

Zaufali nam:

Muzeum Narodowe w Warszawie - Project Management - web development - logoCulture.pl - serwis o kulturze - publisher - logo - MKiDNToysRUs - sklep z zabawkami i artykułami dla dzieci - e-commerce - logoNieTylkoFiranki - sklep z firankami, ręcznikami itp. - e-commerce - Allegro - logoMarbo Sport - sklep sportowy - orbitreki, hantle, sztangi, rowery treningowe - logo - e-commerceFrisco.pl - sklep spożywczy on-line - e-commerce FMCG - logoSuperpolisa.pl - ubezpieczenia online - e-commerce - lead generation - logo