5

Jak wyszukiwarka widzi Twój serwis, czyli narzędzia Google dla webmasterów

Ekran główny narzędzi Google dla WebmasterówNinejszy przewodnik przeznaczony jest przede wszystkim dla naszych klientów, obecnych i przyszłych.

Będzie jednak pomocny także dla wszystkich innych właścicieli serwisów internetowych, zwłaszcza sklepów internetowych, którzy chcą lepiej zrozumieć stan swoich witryn.

Weterani branży SEO z wieloletnim doświadczeniem raczej nie znajdą tutaj nowych informacji, natomiast dla osób stawiających pierwsze zawodowe kroki w tym kierunku, poniższy artykuł również może być dobrym wprowadzeniem.

I jeszcze jedno – celem tego tekstu nie jest wyjaśnienie po kolei każdej opcji i każdego menu w narzędziach Google dla webmasterów. Od tego jest oficjalna dokumentacja.

Naszym celem jest stworzenie poradnika dla klientów, dzięki którym będą w stanie szybko i na własną rękę zweryfikować najważniejsze fakty dotyczące ich serwisów.

W ten sposób ułatwiamy sami sobie pracę, ponieważ przez lata podobne wyjaśnienia przekazywaliśmy w mailach, rozmowach na Skypie czy przez telefon.

Artykuł uporządkowany jest w formie najważniejszych pytań i wyjaśnień, gdzie znaleźć odpowiedzi.

1 Podstawy, czyli wstępna konfiguracja konta i kilka pierwszych uwag

1.1 Jak dodać swoją domenę do narzędzi Google dla webmasterów?

Proces dodawania strony do narzędzi dla webmasterów jest dość prosty, i opiera się na potwierdzeniu tego, że jesteśmy właścicielami domeny, którą chcemy dodać.

UWAGA! Pamiętaj, że przekazując komuś dostęp do konta Narzędzi Google dla Webmasterów, narażasz się (swoją firmę) na niebezpieczeństwo, które może stanowić zarówno wyciek danych firmowych, ale w najgorszym wypadku może skończyć się kompletnym wyindeksowaniem Twojego serwisu, co w praktyce oznacza, że witryna przestaje istnieć w wynikach wyszukiwania Google.

Z tego powodu ważne jest, aby dostęp dawać tylko uprawnionym osobom, z którymi mamy podpisaną umowę o poufności (NDA), która reguluje odpowiedzialność za tego typu zdarzenia.

Aby dodać stronę do GWT należy:

[ordered_list style=”decimal”]
  1. zalogować się na swoje konto GWT: https://www.google.com/webmasters/tools
  2. w prawym górnym rogu kliknąć przycisk “dodaj witrynę”
  3. w okienku które się pojawi podaj adres witryny
    1. UWAGA! Jeśli Twoja witryna ma “www.” na początku adresu, musisz wpisać jej nazwę razem z tym przedrostkiem – dla Narzędzi Google są to dwie różne witryny.
  4. strona przeładuje się i poprosi o dokonanie autoryzacji, którą można wykonać na kilka sposobów:
    1. poprzez dodanie pliku autoryzującego do strony
    2. poprzez dodanie tagu HTML w kodzie strony
    3. poprzez wpis w DNS (ustawienia domeny)
    4. autoryzacja pośrednia poprzez weryfikację, że jesteśmy administratorem konta Google Analytics dla danej domeny
    5. autoryzacja pośrednia poprzez weryfikację, że posiadamy odpowiednie uprawnienia w menedżerze tagów Google
  5. po wybraniu dowolnej z opisanych w poprzednim punkcie opcji, pojawi się dokładny opis, jak należy dokonać danego typu weryfikacji
[/ordered_list]

Jeśli poprawnie wykonaliśmy wszystkie opisywane powyżej operacje, domena powinna pojawić się na liście widocznej na głównej stronie naszego konta GWT.

Jeśli nie możesz od razu zweryfikować swojej witryny, proces autoryzacji zatrzyma się a witryna będzie widoczna na liście domen na koncie, w stanie niezweryfikowanym. Pozwala to uniknąć wykonywania ponownie wszystkich kroków np. gdy rozpocząłeś wykonywanie autoryzacji, ale plik autoryzacyjny musi być załadowany na serwer przez programistę opiekującego się witryną.

1.2 Dlaczego nie widzę żadnych słów kluczowych i historii konta?

Historia konta pojawia się z nieznacznym opóźnieniem, które może sięgać 2 dni. Jeśli dopiero utworzyłeś konto WMT, po prostu odczekaj dzień lub dwa, a dane na pewno się pojawią.

1.3 Opóźnienie dla bieżących danych w narzędziach Google dla webmasterów

W zależności od tego, co chcemy sprawdzić, dane w narzędziach google dla webmasterów mają pewne opóźnienia.

Największe pojawiają się w zakładkach związanych ze słowami kluczowymi – nie da się tutaj zobaczyć danych z ostatnich 2 dni. Podobnie jest z danymi o błędach – Googlebot raportuje je z takim samym opóźnieniem. Inne widoki – takie jak np. stan indeksowania, gdzie możemy zobaczyć prędkość indeksowania witryny, zwykle są “z wczoraj”.

2 Widoczność serwisu w Google

2.1 Na jakie hasła jest wyszukiwany mój serwis?

Od czasu, gdy Google zaczęło prawie w 100% blokować słowa kluczowe przekazywane do Google Analytics i innych systemów statystyk internetowych, narzędzia Google dla webmasterów pozostają jedynym bezpłatnym miejscem, gdzie możemy uzyskać informacje o słowach kluczowych, na które widoczna jest nasza strona.

Oczywiście analiza nie będzie tak komfortowa, jak bywała niegdyś w Google Analytics, gdy mogliśmy łatwo powiązać np. transakcje z określonymi słowami kluczowymi – w GWT nie mamy całego aparatu statystycznego.

Mamy natomiast inne cenne informacje, z których również można zrobić bardzo dobry użytek.

Przykład raportu słów kluczowych z WMT

Aby uzyskać raport podobny do tego z powyższej ilustracji, przejdź do “Ruch związany z wyszukiwaniem” -> “Wyszukiwanie hasła”.

Ta część WMT pozwoli Ci sprawdzić:

[unordered_list style=”green-dot”]
  • listę słów kluczowych kierujących ruch do naszej witryny
  • dla każdego słowa informacje o liczbie odsłon (ile razy nasza domena pojawiła się w wynikach, nawet jeśli nie została kliknięta)
  • liczbę faktycznych wizyt
  • CTR (stosunek wejść do odsłon, wyrażony procentowo)
  • średnią pozycja
  • dla ostatnich 30 dni możemy także sprawdzić zmiany tych wszystkich wskaźników liczbowych
[/unordered_list]

Istnieje także możliwość zweryfikowania, jakie słowa kluczowe ściągają ruch na konkretne podstrony – przydatne, gdy oceniamy jakość optymalizacji danej podstrony.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić, obejrzyj ten film, w którym wyjaśniamy to krok po kroku.

 

Skryptozakładka (bookmarklet), która automatycznie pobiera słowa kluczowe wraz ze stronami docelowymi, dostępna jest na blogu Lunametrics.

Po prostu najedź myszką na wersję 1.1, złap i przeciągnij na pasek zakładek w przeglądarce.

bookmarklet do słów kluczowych

Gdy kolejnym razem wejdziesz do raportu najpopularniejszych stron, kliknij na tę zakładkę, a wszystkie dane zostaną automatycznie pobrane do pliku tsv.

Pamiętaj tylko, żeby najpierw wybrać maksymalną liczbę wierszy (domyślnie jest tylko 25). Licznik pobieranych danych w czytelny sposób pokaże Ci postęp i powoli ocenić czas do zakończenia pobierania.

Należy mieć tylko na uwadze, aby nie sugerować się nadmiernie wskazaniami średniej pozycji. Google wylicza ją dla tych użytkowników, którym domena faktycznie pojawiła się w wynikach, a wpływ na to może mieć np. personalizacja wyników.

Innymi słowy, 100 użytkowników zobaczy domenę na 5 miejscu dzięki personalizacji, ale kolejne 10 tys. nie zobaczy jej wcale, bo bez personalizacji nie pojawia się w rankingu. W takiej sytuacji zdarza się, że średnia pozycja będzie raportowana jako 5, choć nie potwierdzi tego żadne narzędzie do monitorowania pozycji.

2.2 Jak Google rozumie zawartość mojego serwisu?

Masz duży serwis bogaty w treści i chciałbyś lepiej zrozumieć, jak tę zawartość postrzega Google? Nic prostszego dzięki statystyce słów kluczowych, które Google najczęściej spotyka w jej obrębie.

Przejdź do „Indeks Google” -> „Słowa kluczowe w treści” i zapoznaj się z widocznym tam raportem. Przy każdym słowie znajduje się liniowy wskaźnik informujący o znaczeniu danego słowa w skali całego serwisu.

Słowa kluczowe w treści

Największa siła tego raportu to fakt, że Google doskonale rozumie odmianę słów i grupuje wiele odmian pod jednym hasłem nadrzędnym, dzięki czemu analiza ta jest dużo bardziej wiarygodna.

Sprawdź przede wszystkim, czy wśród najpopularniejszych fraz serwisu pojawiają się te, które faktycznie definiują jego tematykę. Jeśli nie, to jest to sygnał do optymalizacji treści.

2.3 Czy moja widoczność w Google zwiększa się, czy spada?

Raport dostępny w “Ruch związany z wyszukiwaniem” -> “Wyszukiwanie hasła” oferuje też wykres, który w wizualnej formie prezentuje zmiany liczby kliknięć z wyszukiwarki, a także liczby odsłon, które uzyskała nasza domena.

Kliknięcia sprawdzisz też oczywiście w Google Analytics, ale informacja o liczbie odsłon jest dostępna już tylko w WMT.

Ponadto masz do dyspozycji nie tylko dane zbiorcze, ale także dane szczegółowe dla konkretnych zapytań. Wystarczy, że klikniesz w interesujące Cię zapytanie w tabeli pod wykresem, aby przejść do takiego szczegółowego raportu.

3 Indeksowanie serwisu

3.1 Czy mój serwis jest odpowiednio zaindeksowany

Narzędzia Google udostępniają kilka metod na sprawdzenie indeksacji serwisu i ewentualnych problemów.

Jeśli zgłosiłeś mapę serwisu, możesz sprawdzić zaindeksowanie stron i grafik, które zgłosiłeś z pomocą mapy.

W tym celu przejdź do menu “Indeksowanie” -> „Mapy witryny”.

Statystyki mapy witryny

Na wykresie i podanych poniżej statystykach sprawdzisz, czy strony i grafiki są odpowiednio zaindeksowane.

W przypadku stron poziom indeksacji powinien być bliski 100%, jeśli serwis ma już pewien staż w sieci.

Jeśli zaindeksowany jest dużo mniejszy odsetek stron (30%… 50%… 70%), to zwykle wskazuje to na problem albo techniczny, albo z treściami (mało wartościowe strony zgłoszone do sitemapy).

Jeśli Google napotyka na problemy techniczne z samą sitemapą (np. błędy składni), również to zasygnalizuje odpowiednim komunikatem w tej sekcji, obok nazwy pliku z sitemapą.

Gdy zweryfikujesz indeksację sitemapy, czas przejść do menu “Indeks Google” -> „Stan indeksowania”. Proponujemy, abyś od razu po uruchomieniu tej funkcji przełączył ją w tryb “Zaawansowane”, do czego służy przycisk nad wykresem.

Na wykresie zobaczysz, jak zmieniała się w czasie liczba stron zaindeksowanych, usuniętych z indeksu oraz zablokowanych w robots.txt.

Statystyki indeksowania

Na co należy zwracać uwagę? Na pewno na co najmniej 3 elementy.

Po pierwsze, jak wygląda linia pokazująca liczbę zaindeksowanych stron? Czy są tam jakieś gwałtowne wzrosty lub spadki, które nie zgadzają się ze zdrowym rozsądkiem? Może wprowadzane były w serwisie zmiany, po których liczba zaindeksowanych stron gwałtownie spadła? Albo wręcz przeciwnie, kilkukrotnie się zwiększyła? [highlight]Takie zmiany często wskazują na problemy techniczne, np. serwis może generować dużo niepotrzebnych stron o niskiej jakości (strony tagów, automatyczne wyniki wyszukiwania)[/highlight].

Po drugie, jak wygląda liczba zaindeksowanych stron w zestawieniu z liczbą artykułów czy produktów, które są prezentowane w naszej witrynie? Jeśli np. w sitemapie wysyłamy 200 podstron, a serwis ma zaindeksowane 20 tys. podstron, to bardzo możliwe, że wysyłamy do indeksu mnóstwo zduplikowanych treści niskiej wartości, które narażają nas na kary algorytmiczne ze strony Google. Liczba zaindeksowanych stron powinna pozostawać w rozsądnej proporcji do liczby wartościowych treści w serwisie.

Po trzecie, po każdej zmianie w pliku robots.txt powinniśmy sprawdzić po jakimś czasie, czy liczba stron blokowanych przez ten plik jest zgodna z naszymi oczekiwaniami. Ostatnia rzecz, której potrzebujemy, to błędne zablokowane wartościowych treści.

3.2 W jakim tempie Google indeksuje mój serwis?

Google udostępnia statystyki, które pozwalają skontrolować trzy kluczowe elementy związane z wydajnością indeksowania:

[unordered_list style=”green-dot”]
  • liczbę stron indeksowanych dziennie
  • dzienną ilość pobranych danych
  • średni czas odpowiedzi naszego serwisu
[/unordered_list]

Szybkość indeksowania

Wszystkie te trzy parametry są bardzo istotne, ponieważ zasoby, które Google poświęci na indeksowanie naszego serwisu, nie są nieograniczone.

Jeśli np. nasz serwer zacznie wolno działać, to natychmiast przełoży się to na spadek liczby stron, które są indeksowane. Dlatego zwracaj uwagę przede wszystkim na dziwne wzrosty i spadki na wykresie, np. gwałtowny wzrostu czasu odpowiedzi połączony ze spadkiem liczby indeksowanych stron.

Statystyki te są dostępne w menu „Indeksowanie” -> „Statystyki indeksowania„.

3.3 Jak sprawdzić, czy mam problem z błędami 404 (nie znaleziono strony) lub błędami 5xx (błędy serwera)?

Problemy z błędami 404 (nie znaleziono strony) pojawiają się masowo szczególnie wówczas, gdy zmieniamy technologię, w której zbudowany jest nasz serwis. Przykładowo, kiedyś mieliśmy bloga na Joomli, a potem przeszliśmy na WordPressa, albo kiedyś mieliśmy sklep na PrestaShop, a potem postanowiliśmy skorzystać z usług dostawcy sprzedającego oprogramowanie sklepu w modelu SaaS (za miesięczną opłatą).

[highlight]Zmiana technologii oznacza zmianę struktury adresów, a to, przy braku odpowiednich przekierowań, prowadzi do powstania masowych błędów 404, które mogą być niekorzystne dla naszego serwisu.[/highlight]

Na szczęście, narzędzia Google pozwalają sprawnie zidentyfikować tę sytuację.

Odpowiednie funkcje dostępne są po wybranu z menu „Indeksowanie” -> „Błędy indeksowania„.

Znajdziemy tam informacje zarówno o błędach serwera, jak na zrzucie poniżej.

Błędy serwera

Są też informacje o błędach 404, które umieszczono w zakładce “Nie znaleziono”.

Błędy 404

Pod wykresem, który pokazuje liczbę nieznalezionych stron w czasie, umieszczono również tabelę, która wskazuje na konkretne adresy z tym błędem.

Jeśli klikniesz w adres z tej tabeli, pojawi się dodatkowe okno, które wskaże, w jaki sposób Google dotarło do danej podstrony – czy był to link w sitemapie, czy może link z innych podstron serwisu. Jest to niezwykle użyteczne, ponieważ ułatwia wyszukanie linków, które powinniśmy zaktualizować lub usunąć.

Oczywiście nie każdy błąd 404 jest zły – czasami po prostu strona znika z serwisu i stary adres powinien zwracać kod 404. Jeśli jednak uznamy, że dana podstrona jest wartościowa, ale zmieniła adres, powinniśmy założyć przekierowanie 301, a linki prowadzące do starego adresu w miarę możliwości poprawić.

Gdy poprawisz błędy, możesz o tym poinformować Google – wystarczy zaznaczyć poprawione adresy w tabeli i kliknąć “Oznacz jako poprawione”.

3.4 Parametry w adresach URL i ich wpływ na indeksowanie

Uważaj – nieodpowiednie użycie tej funkcji może sprowadzić katastrofę na Twój serwis w postaci wyindeksowania wielu stron, które powinny być w indeksie, co oczywiście przełoży się na spadek ruchu. Jeśli nie jesteś pewien, że wiesz, co robisz, lepiej nie zmieniaj jakichkolwiek ustawień w tej sekcji.

Parametry w adresach URL są jedną z najczęstszych przyczyn problemów z duplikacją treści.

Wyobraź sobie typowy sklep internetowy. Z myślą o wygodzie użytkownika, oprogramowanie daje szereg opcji wpływających na układ prezentowanych treści:

[unordered_list style=”green-dot”]
  • liczba produktów na stronie
  • układ kafelkowy czy lista
  • sortowanie
  • filtrowanie
  • itd.
[/unordered_list]

Każda z tych opcji dodaje kolejne parametry do adresu, czyli de facto tworzy nowy adres, choć w wielu przypadkach, treści pozostają te same – zmienia się tylko ich układ.

Jeśli silnik takiego sklepu nie dba o odpowiednie wskazanie adresów kanonicznych i zablokowanie indeksowania niektórych parametrów, to w krótkim czasie może to wygenerować setki tysięcy podstron z powielonymi treściami, które będą na siłę wpychane do indeksu Google, blokując możliwość osiągnięcia dobrego rankingu.

Aby sprawdzić statystykę użycia parametrów w swoim serwisie, przejdź do „Indeksowanie” -> „Parametry w URL-ach„.

W tabeli, którą zobaczysz, będzie zestawienie wszystkich parametrów wykrytych w adresach oraz liczba podstron, na których Google znalazł dany parametr.

Jeśli klikniesz w link „Edycja / Resetuj„, zobaczysz okno, w którym podane będą przykładowe adresy używające danego parametru. Jest też tam możliwość wskazania Google, za co odpowiada dany parametr i czy strony go używające mają być indeksowane.

Parametry w adresach URL

Gdy audytujemy duże serwisy, jest to jedno z pierwszych miejsc, od których zaczynamy analizę. Statystyka ta pozwala bardzo szybko wychwycić te parametry, które powodują wewnętrzną duplikację treści, co jest jednym z ważnych czynników ryzyka, wyzwalających kary nakładane przez algorytm Panda, oceniający jakość serwisów.

3.5 Jak szybko zgłosić stronę do indeksacji

Jeśli masz dojrzały serwis z dobrą historią i reputacją, Google prawdopodobnie i tak przegląda go kilka razy dziennie i szybko wychwyci nowe treści.

Co jednak zrobić, gdy dopiero startujesz z nowym projektem lub wyjątkowo zależy Ci, aby przegonić konkurencję z jakimś newsem

[highlight]Wtedy możesz skorzystać z poniższej sztuczki, która potrafi skrócić czas indeksacji nowej podstrony do kilku – kilkunastu minut.[/highlight]

  1. Z menu “Indeksowanie” wybierz “Pobierz jako Google”.
  2. Wklej adres strony, którą chcesz zaindeksować i kliknij pobierz.
  3. Po pomyślnym pobraniu strony kliknij “Prześlij do indeksu”.
  4. W oknie dialogowym, które się pojawi, zaznacz, czy chcesz indeksować tylko wybrany URL, czy też inne adresy z nim powiązane. W pierwszym przypadku możesz zgłosić do 500 takich pojedynczych adresów miesięcznie, w drugim – do 10 miesięcznie.
  5. Kliknij ok. Jeśli wszystko poszło dobrze, zobaczysz komunikat potwierdzający, że adres został przesłany do indeksu.

3.6 Jak zablokować indeksowanie wybranych podstron?

Odkryłeś, że do indeksu Google dostały się podstrony, które nie powinny tam trafić, np. ze względu na poufne materiały?

Skorzystaj z funkcji “Indeks Google” -> “Usuń adresy URL”, ale oprócz tego podejmij dodatkowe działania –

  • zablokuj dostęp dla Google przez odpowiedni wpis w pliku robots.txt,
  • dodaj do kodu strony
  • w razie potrzeby, zablokuj dostęp do podstrony hasłem

3.7 Jak sprawdzić, czy strony nie są błędnie blokowane?

Zdziwiłbyś się wiedząc, jak duże i poważne firmy potrafią zrujnować swoją obecność w wynikach wyszukiwania Google poprzez błędne zapisy w pliku robots.txt, który przekazuje wyszukiwarkom instrukcje na temat tego, których sekcji serwisu mają nie indeksować.

Jeśli masz obawy, że taki problem może dotyczyć Ciebie, skorzystaj z testera, który dostępny jest po przejściu do “Indeksowanie” -> “Tester pliku robots.txt”.

testowanie robots.txt

Google wczyta plik robots.txt z Twojej domeny i dopasuje je do przykładowego adresu URL, który chcesz przetestować. Po chwili otrzymasz informację, czy dany adres jest blokowany przez zapisy w tym pliku. Jeśli tak, Google podświetli wiersz, który za to odpowiada.

3.8 Jak wskazać preferowaną domenę?

Jeśli chcesz ręcznie ustawić, że preferowaną wersją domeny ma być wersja z “www” lub bez tego przedrostka, otwórz menu ustawień (ikona kółka zębatego w prawym górnym rogu”) i kliknij “Ustawienia witryny”. Znajdziesz tam opcję, która pozwala wybrac preferowaną wersję domeny.

4 Linkowanie serwisu i kary nakładane przez Google

4.1 Czy mój serwis został ukarany przez Google?

W obecnych czasach jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań.

Kary Google dzielą się na dwa rodzaje – ręczne i algorytmiczne. Ręczne są nakładane przez członków zespołu zajmującego się oceną jakości wyników wyszukiwania.

Kary algorytmiczne, jak wskazuje nazwa, nakładane są przez automat.

Niestety, nie ma żadnego 100-procentowo pewnego sposobu, żeby potwierdzić, że na serwis została nałożona kara algorytmiczna. Sygnałem jest oczywiście prawie zawsze znaczny spadek pozycji serwisu, a co za tym idzie ruchu.

[highlight]Jeśli jednak chodzi o kary nakładane ręcznie, odpowiedni komunikat znajdziesz w narzędziach Google dla webmasterów.[/highlight]

Żeby po prostu zweryfikować, czy na domenę nie jest nałożona żadna kara, przejdź do menu “Ruch związany z wyszukiwaniem” i potem “Ręczne działania”.

Oczywiście oczekiwany komunikat to “W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych”, ale jeśli Google nałożyło karę, to informację o tym znajdziesz właśnie w tym miejscu.

Więcej na ten temat napisaliśmy w naszym poradniku, dotyczącym zdejmowania kar Google.

Nawet jeśli nie czujesz się na siłach, aby własnoręcznie pozbyć się kary, pierwsze kilka stron poradnika na pewno pomoże zrozumieć przyczyny zaistniałej sytuacji i odpowiednio ukierunkuje działania naprawcze.

4.2 Jak wyglądają linki przychodzące do mojego serwisu

Do kompleksowej analizy linków wiele osób korzysta z zewnętrznych, wyspecjalizowanych narzędzi, które jednak w amatorskich zastosowaniach mają poważną wadę – są płatne.

Na szczęście Google także udostępnia funkcje do sprawdzenia linków przychodzących, choć trzeba uczciwe przyznać, że są one ograniczone pod względem ilości danych i dostępnych funkcji.

Jeśli jednak zdarzy się tak, że Google nałoży na Twoją domenę karę, lub jeśli chcesz zadziałać prewencyjnie, to zacznij od analizy linków, które dostępne są po przejściu do “Ruch związany z wyszukiwaniem” -> “Linki do Twojej witryny”.

Ekran podsumowania pokaże Ci, z których domen masz najwięcej linków przychodzących i które podstrony są najmocniej linkowane.

Ekran podsumowania linków przychodzących

Jeśli klikniesz w “Więcej” pod listą linkujących domen, zobaczysz dużo obszerniejszy raport, który będzie dobrym punktem wyjściowym do analizy.

Dane najwygodniej jest wyeksportować do Excela, przy czym możesz wybrać, czy eksport ma uwzględniać wszystkie linki, czy tylko najświeższe ([highlight]ta ostatnia opcja przydaje się np., jeśli podejrzewasz, że ktoś złośliwie linkuje Twój serwis np. z systemów wymiany linków[/highlight]).

5 Bezpieczeństwo serwisu i mikroformaty

5.1 Czy mój serwis jest zaatakowany przez złośliwe oprogramowanie

Jeśli zdarzy się, że Twój serwis zostanie zaatakowany przez hakerów, którzy zainstalują na nim złośliwe oprogramowanie, to w momencie, gdy Google to wykryje, umieści odpowiedni komunikat w sekcji “Problemy dotyczące bezpieczeństwa” w głównym menu WMT.

Oczekiwany i prawidłowy komuniat to “Obecnie nie wykryliśmy żadnych problemów z bezpieczeństwem związanych z treściami Twojej witryny”.

5.2 Czy Google prawidłowo rozumie mikro-dane z mojego serwisu

Skorzystaj z narzędzia do testowania danych strukturalnych. Gdy wkleisz przykładowy adres URL, pokaże Ci ono, jakie mikroformaty rozpoznało Google.

Oprócz tego przejdź też do “Status w wyszukiwarce” -> “Dane strukturalne”, gdzie znajdziesz pełnego statystyki na temat mikrodanych, które Google rozpoznało w Twoim serwisie.

Potrzebujesz audytu SEO?

Jeśli uważasz, że Twojej witrynie przyda się solidny audyt SEO, żeby wprowadzić optymalizacje i wykryć ewentualne problemy, wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia szczegółów.
Shares 0
Marcin Lejman
 

Jestem współwłaścicielem Critical.pl. Prowadzę przede wszystkim projekty związane z analityką internetową, optymalizacją konwersji i budową strategii online, a nadzoruję działania SEO i PPC prowadzone przez naszą firmę. Jeśli czujesz, że Twój biznes ma niewykorzystany potencjał i chcesz go rozwinąć, skontaktuj się ze mną - chętnie porozmawiam o możliwościach.

Click Here to Leave a Comment Below 5 comments
michal - 02/01/2015

Super wprowdzenie, dzięki, że Ci się chciało :)

Reply
Piotrek - 04/01/2015

Wow, kawał dobrej roboty! Dziękuję serdecznie, z pewnością skorzystam z „przewodnika” :)

Reply
Charlie - 06/01/2015

Żałuje, że nie trafiłem tutaj wcześniej, Google dla webmasterów rozpracowałem sam, ale zajęło mi to prawie cały dzień. Super wpis.

Reply
Piotr - 15/01/2015

doskonały przewodnik po gwt dla początkujących i tych bardziej zaawansowanych którzy mogli pare spraw zapomnieć ;)

Reply
Tomek - 14/02/2015

Bardzo ciekawy i wyczerpujący artykuł, jednak brakuje w nim nowej pozycji jaka pojawiła się w ostatnim czasie a moim zdaniem będzie miała coraz większy wpływ na pozycję w rankingu – mam tu na myśli responsywność, czyli wyświetlanie strony na ekranach różnych urządzeń. Pozdrawiam

Reply

Leave a Reply:

0 Shares